PDA

Vis full versjon : Volvo On call får ikke kontakt med bilen



ssaastadhagen
09/01/19, 22:27
På min v40cc 2013 får jeg ikke startet parkeringsvarmer eller utført noen andre kommandoer fra telefon til bilen. Men jeg får opp oppdatert info om bilen i On call appen. Har prøvd med en annen telefon uten hell. Snakket med en annen som hadde samme problem på en xc60. Han hadde prøvd å laste inn On call på nytt og få ny pin-kode uten at dette hjalp.
Noen som har noe tips?

ssaastadhagen
20/01/19, 12:13
Volvo-verkstedet har nå prøvd å oppdatere voc og omprogramere styreenhet uten resultat. Ingen som har vært borti lignende problem?

ssaastadhagen
24/01/19, 18:06
Liten oppklaring, i tilfelle flere sliter med samme feil:
Etter å ha prøvd omprogramering og oppdatering av både icm/ihu og tem er siste steg å bytte styreenheten til on-call. On-call sentralen i Sverige får også opp feilmelding når de prøver å få kontakt med bilen.. Bytte av denne tem-modulen er siste punkt på feilsøkingslista. Denne koster 14000kr + software og bytte...

MadAss
24/01/19, 22:02
Bare å for å sjekke: Er det testet med "TEM/VOC aktivering" programvaren?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

ssaastadhagen
24/01/19, 22:29
Følgende står i papirer fra verksted:
Dag 1:
- Feilsøkt media/kommunikasjon
- Programmert styreenhet: Tem voc uppgradering og Tem voc omladding
(- Så måtte jeg prøve å slette kjørelogg i appen. Negativt resultat.)

Dag 2:
- Verifisert oppdatert ICM, ingen kontakt med VOC. Send inn rapport - ifølge helpdesk må TEM styreenhet skriftes

Virker ikke som om Tem/voc aktivering er prøvd?

Christian
24/01/19, 22:32
Følgende står i papirer fra verksted:
Dag 1:
- Feilsøkt media/kommunikasjon
- Programmert styreenhet: Tem voc uppgradering og Tem voc omladding
(- Så måtte jeg prøve å slette kjørelogg i appen. Negativt resultat.)

Dag 2:
- Verifisert oppdatert ICM, ingen kontakt med VOC. Send inn rapport - ifølge helpdesk må TEM styreenhet skriftes

Virker ikke som om Tem/voc aktivering er prøvd?

Er denne han snakker om.

ssaastadhagen
24/01/19, 22:45
Veit dere om det kan la seg gjøre å få programert inn en brukt styreenhet?
Mekanikeren mente at man måtte ha en spesiell kode til styreenheten, og at dette kun var mulig å gjøre 1 gang pr. styreenhet.
(Lite gira på å bruke 15000 på styreenhet når dette skjedde nærmest samtidig med stor-service, knekt fjær og tett filter i dieselvarmer, så må bare være sikker på at å bytte styreenheten er siste utvei...)

ssaastadhagen
08/02/19, 14:54
Nå har de prøvd å bytte styreenhet, og det hjalp ikke. Hvis noen har en teori, spytt ut..

konso
09/02/19, 23:32
Er det noe form for sim-kort i enheten som går mot gsm/gprs? Siden man ikke får kontakt må det enten være i den retning eller feil på antenne. På volvo lastebil er det telematikk som bruker gsm/gprs/3g/4g og gps.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

ssaastadhagen
11/02/19, 13:41
Nå virker den! De la inn feil telefonnnummer når de byttet til ny styreenhet.

(Hvis noen får lignende problemer vil jeg anbefale å prøve ut å tegne nytt voc-abonoment for så å legge inn det med ny 10-sifret pin-kode. Så vidt jeg har skjønt har ikke det blitt prøvd på min, men snakket med en som hadde fått gjort det, og da ordnet det seg.)