PDA

Vis full versjon : Valg av sommerdekk til XC90



aarnes
05/01/19, 11:42
Viktig å forberede seg til sommersesongen, spesielt nå som det er 9 grader i januar så derfor:

Jeg trenger nye sommerdekk til XC90’en.
255x45x20.

Noen som har tips til slitesterke dekk? Samtidig som de er trygge å kjøre på?

Kunne tenkt meg å slippe å bytte dekk hvert år, så ihvertfall noe som holder i to år, uten at de er steinharde etter en vinterlagring.

Prøvde meg på Nokian Hakka Black 2 SUV i fjor, det skal jeg aldri ha igjen.
6 uker med vanlig kjøring og halvparten av mønsteret var borte.

Gikk over til Michelin Latitude Sport 3 på 19" - en del bedre men synes de blir litt for fort slitt også.

Har sett på Hankook ST1 EVO ; grei pris og det skrives at de er slitesterke. Men ingen erfaring med de selv.

Er en fordel om de ikke koster 5000kr/stk også.

Per Turbo
06/01/19, 09:57
Jeg har blitt veldig glad i Good Year dekkene, gode å kjøre med og lite støy. Slitasje kan jeg ikke si så mye om pga min kjøring sliter dekk noe raskere [emoji6]

Dog er min erfaring til V70 og ikke en tyngre bil som XC90





Per Turbo

2005 V70 2.0T Police Edition - Gatebil Rescue
2016 FH500 #poophunters (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=poophunters) krokbil

Agnetha
13/06/19, 09:23
Jeg har nettopp byttet til nye dekk av typen Goodyear Eagle F1. Bor på vestlandet og disse skal være spesielt gode på våte veier. Så langt er jeg meget fornøyd :) Bestilte på dekkonline.com, ca 6000,- for alle 4.

Kbanto
14/06/19, 22:56
Gå på Vianor og be om ett dekk som heter Radar. Finns i denne størrelsen. Usikker på slittasje, men får gode tilbakemeldinger. Rimelige og behagelige. Har Nokian hakka black 2. 235/55r19: godt fornøyd. Er høyhastighetsdekk i denne dimensjonen. Enten med W eller Y merking. Erfaringa da er at dekkene er mykere og slites fortere.har hatt mine på siden april. Slitt ned maks 1mm. Kjørt mye.

Lexaron
28/06/19, 11:40
Jeg vurderer BF Goodrich All-terrain dekk på min. Noen som har erfaring med dette på XC90?