PDA

Vis full versjon : Forbrenner olje, B230fk



Henrik.
30/12/18, 14:44
Hei. Jeg har en 940 med en fk motor som har Akorat gått 250k, har lagt merke til i det siste at den forbrenner en del olje.

Man kanj kjennne det på lukten fra eksosen at den har en brent stank når motorn er blir god å varm. Går nesten over halve peilepinnen på en tank.

Det leker ikke olje noen plasser, bilen har også lambdalampe som lyser, der er vell et resultat på at den er noe rart med forbrenningen.

Mistenker at ventiltetingene er modne for bytte.

Noen som har andre mistanker eller tips og komme med over hva som skylder oljeforbruker

Hansi86
31/12/18, 09:01
Det kan være tetningene i turboen også. Når de ryker har jeg erfart at det lukter svidd olje av eksosen, og så kan det komme blå røyk ut av eksos ved motorbrems og tomgang.

Henrik.
31/12/18, 13:52
Trur ikke det er feilen.. har ikke sett noe antydning til blå røyk

HansOla
31/12/18, 14:24
Da har du en veldig stor oljelekasje eller masse olje i kjølevannet om du ikke har noen som helst antydning til blårøyk. Stempelringer, ventilstyringer/tettninger, toppakning eller turbo er de vanligste feilene, men sprekt topp eller blokk er også en mulighet. Har du tatt sylinderlekasjetest? Det hadde jeg startet med vertfall, da får du pekepin på om det er stempelringer eller noe annet

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk