PDA

Vis full versjon : Hvorfor må RTI kjøre opp og ned hver gang man kjører bilen?



FroBe
09/12/18, 23:37
Jeg ser ikke vitsen med å ha motorisert RTI hvis man ønsker å bruke skjermen hver kjøretur til ryggekamera og kartvisning.
Er det noen som har funnet en modifikasjon for å låse den i øvre posisjon, uten å kjøpe dyrt tilleggsutstyr?

Morgis
10/12/18, 09:37
Må vel koble av ledning til motorheisen isåfall.

FroBe
10/12/18, 09:46
Utkobling av motor er siste utvei.
Har mistanke om at det kan gi feilmeldinger, med mindre man rigger til reléer som later som om de er endestopp-brytere.
Regner ikke med at styringen sjekker hvor lang tid det tar å heise og senke skjermen.

Morgis
10/12/18, 10:08
Alle kommandoer går via melbus signaler.
Skal skjerm opp, må den ha konstant strøm + strøm fra tenning + melbus kommando fra DVD.
Se vedlegg for diverse spesifikasjoner og modifikasjoner av RTI systemet
7379
7380
7381
7382
7383
7384

FroBe
23/12/18, 14:22
Den gamle 5" RTI-skjermen har tydeligvis elektriske endebrytere som trigget på mekaniske bevegelser, mens den nyere 7" skjermen har to optiske sensorer på kretskortet som registrerer posisjonen til en liten firkant med reflekterende sølvfolie på baksiden av skjermen. Jeg prøvde å lage en forlenger med en reflekterende alu-tape i enden for å redusere bevegelsen på motorheisen til en cm ned, men det fungerte ikke stabilt.

Nå har jeg nappet ut ledningen til motorheisen, det ser ut til å fungere uten feilmeldinger. Skjermen er oppe hele tiden, og fungerer som GPS-kart og ryggekamera.