PDA

Vis full versjon : Volvo 960 1995 Modell kuttet totalt i 90 Km/t



Volvo_960_1995
19/07/10, 09:35
Hei.

Ett merkelig problem støtte jeg på her i forrige uke.

Følgende : Lå i 90 Km/t på motorveien, ECC på, Cruisekontroll på, tørr veibane.

Foran meg vingler en bil noe såpass at jeg tenker på å ringe Politiet, men før jeg får tenkt tanken vingler han skikkelig ut i venstre felt og jeg hogger tak i bremsene. Fikk ikke registrert at ABS`en slod inn.

Bom, der dør bilen ut, helt ut og jeg må bare trille over i venstre veiskulder og slå på nødblinken.

Starter bilen igjen og bilen surrer og går den :confused:

Har prøvd dette flere ganger, uten å få samme problemstilling.

Noen ideèr ?.

Kan nevne at bilen var på service, men det ble ikke gjort noe i forhold til motoren annet enn oljeskift. Og all bremsevæske ble skiftet rundt på alle 4-fire punkt.

Høyre fremme kom det luft etter andre luftning av bremsene.

Så jeg tenkte om det kan ha vært ABS`en som har "slått" seg og tatt såpass mange Amperè at systemet fikk seg en "overkill" ?.

Noen som har opplevd det samme ?

Bilen er også utstyrt med VDO sin startsperre, der alle kabler er i svart og ikke lar seg fjerne. (Tyskland import).

Takk for mulige svar !.

Volvo_960_1995
21/07/10, 22:03
Hei.

Er det ingen som har opplevd dette noen gang før ?. :confused:

Takk for svar :)

Anders-
21/07/10, 22:26
Hvis du blokkerer hjulene er det vel naturlig at bilen kveler seg? Automat eller manuell?

Bare for å få det klart; problemet ditt er at bilen kveler seg når du bråbremser?

Volvo_960_1995
21/07/10, 23:01
Hvis du blokkerer hjulene er det vel naturlig at bilen kveler seg? Automat eller manuell?

Bare for å få det klart; problemet ditt er at bilen kveler seg når du bråbremser?

Takk for svar.

Den kvelte seg ikke, den døde....

Det er en Automat, og den døde totalt, det var såvidt jeg klarte å renne ut i ytterste høyre / nødfelt. Og var da selvsagt tung å svinge med, da ingenting dro servo pumpen rundt.

Ingen feilmeldingerm, nada....

Takk.

Volvo_960_1995
25/07/10, 22:28
Takk for svar.

Den kvelte seg ikke, den døde....

Det er en Automat, og den døde totalt, det var såvidt jeg klarte å renne ut i ytterste høyre / nødfelt. Og var da selvsagt tung å svinge med, da ingenting dro servo pumpen rundt.

Ingen feilmeldingerm, nada....

Takk.

Bumper tråden jeg.....

Mysemannen
26/07/10, 19:15
En annen på forumet med lik bil som deg opplevde at bilen fjusket hinsides når han bremset pga slangen til bremsekraftforsterkeren, verdt å sjekke kanskje.

Volvo_960_1995
30/07/10, 23:24
En annen på forumet med lik bil som deg opplevde at bilen fjusket hinsides når han bremset pga slangen til bremsekraftforsterkeren, verdt å sjekke kanskje.

Takk, den er sjekket og er pottetett.

Har prøvd flere ganger nå, men uten samme resultat.... :confused:

Det eneste som jeg ikke kan få simulert er været / tempen som var da...

Takk for svar :)