PDA

Vis full versjon : ABS ring XC 70 04



geirfrod
22/11/18, 20:32
Noen som vet om defekt ABS ring kan forårsake at 4 hjulstrekk ikke virker? Feil mld: anti-sladd service erfordras


Sent from my iPhone using Tapatalk

viktors
22/11/18, 21:41
Anti-sladd service kan være pga styrevinkelsensor som sitter på rattstammen. Du vil finne feilkode på den om du leser av med bilens integrerte diagnosemodul. SAS DTC SET er feilkoden på styrevinkelsensor. Defekt abs-ring vil gi andre varsellamper, deriblant abs-lampe. Leser du av feilkoder vil du sannsynligvis finne feil på abs-sensor på den siden abs-ring evt er defekt.

geirfrod
22/11/18, 22:31
Anti-sladd service kan være pga styrevinkelsensor som sitter på rattstammen. Du vil finne feilkode på den om du leser av med bilens integrerte diagnosemodul. SAS DTC SET er feilkoden på styrevinkelsensor. Defekt abs-ring vil gi andre varsellamper, deriblant abs-lampe. Leser du av feilkoder vil du sannsynligvis finne feil på abs-sensor på den siden abs-ring evt er defekt.

Takk for svar, men jeg har skiftet styrevinkelsensor for en stund siden.da var det ingen feilmld. Feilmld har forsvunnet når det har regnet mye..og da har 4wd virket igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jerognal
23/11/18, 09:23
Ja abs ring kan gi slik feilmelding. På kona sin fikk eg melding om airbag-feil. På min fikk eg antispinn/traction. I begge tilfelle var det spukket abs-ring.

Thor-Egil
25/11/18, 21:33
Nettopp hatt samme feilmelding, Abs ring som hadde sprukket... Skiftet og problem borte