PDA

Vis full versjon : Pro-Tec Aqua Diesel System Cleaner og Lubrication System Cleaner - Innspill til bruk??



Firsttime
20/11/18, 19:42
Skal ha 160000km service på min XC60 D5 220HK. Ble anbefalt av forhandler der jeg kjøpte bilen å koste på meg en behandling med Pro-Tec Aqua Diesel System Cleaner og Lubrication System Cleaner samtidig. Sjekket pris og fikk beskjed,av et Bilia-verksted at de ikke hadde noe tilsvarende å tilby samt de rådet meg fra å ikke bruke noe for dette da det er ømtålig system (vet jo det da!). Men er,det noen der ute som har "vitenskaplig" uttalelser for eller mot å bruke dette? Var et spc.tilbud i forbindelse med service (skal kun brukes i forbindelse med service/oljeskift).
Imøteser kommentarer for/mot.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/11/170.jpg

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

sandal
20/11/18, 21:00
Skal ha 160000km service på min XC60 D5 220HK. Ble anbefalt av forhandler der jeg kjøpte bilen å koste på meg en behandling med Pro-Tec Aqua Diesel System Cleaner og Lubrication System Cleaner samtidig. Sjekket pris og fikk beskjed,av et Bilia-verksted at de ikke hadde noe tilsvarende å tilby samt de rådet meg fra å ikke bruke noe for dette da det er ømtålig system (vet jo det da!). Men er,det noen der ute som har "vitenskaplig" uttalelser for eller mot å bruke dette? Var et spc.tilbud i forbindelse med service (skal kun brukes i forbindelse med service/oljeskift).
Imøteser kommentarer for/mot.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/11/170.jpg

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

Eg har en v70N som har gått rett over 300.000
Som gikk på 30.000 serivce fram til eg overtok den på 200.000

Hadde plage med veldig ‘’klakking’’ mere en D5 gjør
Og den var nok så slapp i pådrag,

Eg har brukt BC sin rens og har kun godt å si om den,
Klakke lydene gikk bort, og om den ble så mye kvikkere e usikkert, men oppi hode mott ble det som en ny bil,
(Kan være fordi du vet selv at du har rensen motoren)

Samme med at turboen gikk i nødmodus, tok en flaske med BC i diesel å ikkje fått nødmodus på den på 40.000 km
Gikk også ned fra 0,7 til 0,6 l på milen


Har også en V70 2012 modell D3
Km 170.000 no
Brukt de Bc cleaner på den også,
Oljen var lys før eg tilsatte Bc i oljen, etter 20 min på tomgang var olje svart å kom fult av koks


Eg har hvertfall kun god erfaring med BC rens!

Også tilsetter eg en flakse i ny olje, som skal smøre bedre osv...

Bruker også en billig olje til å skylle igjennom så eg får all rensen ut av motoren [emoji41]






Sent from my iPhone using Tapatalk

Firsttime
20/11/18, 21:13
Hei.
Tusen takk for fin tilbakemelding. Iom at det er en autorisert forhandler som tilbyr og anbefaler dette og en så klar brukererfaring at jeg går for det!
Og at serviceen inkl denne operasjonen samt skifte bremsevæske, er ganske nøyaktig kr 2000,- rimligere. Kjøreturen til Konsberg tar en jo som en hyggelig kjøretur.

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

sandal
20/11/18, 21:15
Ingen problem :) du får komme med oppdatering når du har gjort det då om du merket noke forskjell [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Firsttime
20/11/18, 22:09
Det skal jeg. Skal ta en "loggtur" på vei over til Notodden.[emoji106][emoji4]

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

vesytti
02/01/19, 14:33
Bruk Liqui Moly Diesel Purge! Anbefales! Om du har problemer med drivstoffsystemet kan det purges rett i filter eller hele boksen på lavt tankinnhold. En boks holder på vedlikeholdsbruk/preventivt til 75 liter. Jeg anbefaler ikke bruk av tilsetningsstoffer på moderne motoroljer, bytt heller olje oftere.

Firsttime
02/01/19, 14:43
Det skal jeg. Skal ta en "loggtur" på vei over til Notodden.[emoji106][emoji4]

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via TapatalkEtter nå å ha kjørt noen mil etter siste service, si jeg liker å tro den har blitt både litt "renere" i gangen og reagerer kvikkere.... Så noe negativt kan umulig sies å gjøre dette tillegget til ordinær service!

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk