PDA

Vis full versjon : Banalt spørsmål (kanskje) vedrørende høytrykk spyling



Sharpeye
07/11/18, 15:09
Hei,

Først,
Når jeg vasker bilen med høytrykkspyleren går låsene opp og speilene ut og inn hver gang strålen berører sensoren på dørhåndtaket. Naturlig selvsagt. Man har jo nøkkelen i lomma og sensoren tror vel at man berører den pga vanntrykket. Jeg spyler ikke spesielt nærme.
Men er det noen måte å låse bilen fra å gjøre dette. Har lest manualen og det står ingenting der. Jeg kan jo ikke legge nøkkelen 5 meter unna hver gang jeg skal vaske den.
Som en digresjon var sensorene på min 5-serie jeg hadde før V90 ikke så sensitive.

Så, det litt merkelige
Når jeg vasker bilen i maskin (god forby egentlig men måtte bare en gang tiden var knapp) så skjer ikke dette når vaskemaskinen spyler med høyttrykk.

Jimbojama
07/11/18, 15:28
Den låser vel ikke når nøkkelen ligger inne i bilen? Regner med du er der mens maskinen vasker.

Holern
07/11/18, 20:03
Jeg hadde samme erfaring som deg når jeg var på selvvaskeanlegget i nærheten. Det blinka i lys og speilene foldet seg inn. Til og med trekket under takluka lukket seg.
En gang spyla jeg så mye under bilen bak at bakluka åpnet seg :D

La nøkkelen igjen inni bilen, og da gikk det bedre. Bilen låser ikke når nøkkelen er inne i bilen.

-Tommy
08/11/18, 08:24
Som Jimbojame vil frem til, ta nøkkelen ut av lommen og legg den inni bilen. Sålenge nøkkelen ligger inni bilen vil den ikke låse seg.

Jimbojama
08/11/18, 10:31
Jeg mente som et forslag til hvorfor den oppfører seg annerledes i maskinvask, men det er jo selvfølgelig også en løsning på problemet.. =p

Sharpeye
08/11/18, 14:36
Selvfølgelig. legge nøkkelen inne i bilen. Tenkte jeg ikke på. Takker :-)

boman
08/11/18, 17:37
Og om den skulle låse seg, ha mobilen i lomma så du kan låse opp via Volvo On Call ;)