PDA

Vis full versjon : eu godkjent med senkesett som ikke er godkjent i vognkort?



Oddwar
18/07/10, 23:09
Skal på eu kontroll med bilen, og lurer på om den blir eu godkjent selv om senkesettet ikke står i vognkort?
Er sorte lesjofors fjører, så er vel lett å overse dette?

Anders-
18/07/10, 23:10
Den skal ikke bli godkjent om den er senket uten at det står i vognkort.

Om den blir det er en helt annen sak, som ingen her vil kunne svare deg ordentlig på...

frodo_t5
19/07/10, 00:27
Den skal ikke bli godkjent om den er senket uten at det står i vognkort.

Om den blir det er en helt annen sak, som ingen her vil kunne svare deg ordentlig på...

Du kan ta eu kontroll på bilen, men da vil du få en mangel på det. så er det bare å dra opp til BT og godkjenne de hvis du har alt av papirer i orden da ;) har akkurat styra noe sinnsykt med detta selv nå. men da sa de at jeg måtte vise bilen hos BT før eu kontroll. bilen ble jo seff ikke godkjent første gangen siden jeg ikke hadde alle papirene. Når jeg skulle vise den for andre gangen hadde det blitt begjæring på bilen og da endte det med at de tok skiltene mine på visningen :mad: Jævla tullinger.

Wrasko
19/07/10, 02:01
Eu-godkjente i vinter med senkesett (lasja), og 11 tommers ratt.. Eneste han sa var dette: "Det rattet der så jeg ikke". Med andre ord, hoppet glatt videre

Karl
19/07/10, 06:14
Om du ikke sier noe så kommer det helt ann på kontrolløren om det går i gjennom eller ikke. Jeg fikk 2er på senkefjærene og måtte får de godkjent etter eu. Da broren min var inne med sin bil fikk han bare godord siden han hadde kostet på bilen nye fjærer og dempere:) Ikke samme verksted.

Oddwar
19/07/10, 08:06
okei, da vet jeg at det kommer an på kontrolløren..
byttet til senkjefjører for ca. 1 år siden, og tok firehjulskontroll, men rotet meg aldrig til å dra på BT og godkjenne dette (kjedelig og betale for noe man ikke får noe igjen for) noen som vet om denne firehjulskontrollen er gyldig enda?

gaupe
19/07/10, 08:30
Eu-godkjente i vinter med senkesett (lasja), og 11 tommers ratt.. Eneste han sa var dette: "Det rattet der så jeg ikke". Med andre ord, hoppet glatt videre

Den mannen som tok kontrollen på den bilen, var både blind og alvorleg pissatrengd, for så slett EU-kontroll som vart gjort der, var ei skam. Eg reknar med at du snakkar om bilen som A.Finstad kjøpte?

Wrasko
19/07/10, 08:46
Den mannen som tok kontrollen på den bilen, var både blind og alvorleg pissatrengd, for så slett EU-kontroll som vart gjort der, var ei skam. Eg reknar med at du snakkar om bilen som A.Finstad kjøpte?

Okey, hva var så dårlig med den bilen om jeg får spørre?

Bremseproblemene kom etter eu-kontrollen, men før etterkontrollen.

Karl
19/07/10, 08:53
okei, da vet jeg at det kommer an på kontrolløren..
byttet til senkjefjører for ca. 1 år siden, og tok firehjulskontroll, men rotet meg aldrig til å dra på BT og godkjenne dette (kjedelig og betale for noe man ikke får noe igjen for) noen som vet om denne firehjulskontrollen er gyldig enda?


Husker ikke nøyaktig tidsrom for gyldigheten på 4-hjulskontrollen men mener det var mye mindre enn 1 år.

gaupe
19/07/10, 09:09
Husker ikke nøyaktig tidsrom for gyldigheten på 4-hjulskontrollen men mener det var mye mindre enn 1 år.

Fekk godkjent mine fjører på biltilsynet med papir mykje eldre enn 1 år, men det er nok ein regel på det.

Karl
19/07/10, 11:19
Tok en telefon og sjekket for sikkerhets skyld. Mener å huske at det var noe tidsbegrensning på 4-hjulskontrollen og at det sto på det papiret som jeg fikk fra verkstedet.

Svaret jeg fikk fra vegvesenet var at kontrollen må være utført i rimelig tid etter senkingen. Han kunne ikke si noe om noen fast tidsbegrensing men at dette ble sett på med litt skjønn. Han lurte også på hvorfor i alle dager man skulle senke bilen for det var jo ikke noen fordel om vinteren;)

_tormod_
24/07/10, 12:31
Vil bare skyte inn et innlegg her... Bilen skal ikke kunne godkjennes med senkesett uten at det står i vognkortet, men mange verksteder er veldig greie på dette om det ligger TUV papirer på settet i bilen.
Men skrives noe om å spare penger på å vise den hos biltilsynet lenger opp her. Vil anbefale alle som får montert senkesett å koste på de 450kronene for å få dette inn i vognkortet. Kommer du utfor en litt alvorlig trafikkulykke og de går over bilen din teknisk er det du som får skylden uansett hvis senkesettet ikke er godkjent i vognkortet.

_tormod_
24/07/10, 12:33
Senkesettet skal inn i vognkortet innen en måned etter firehjulsmåling sier de her i Elverum hvertfall.
Men tror det sies litt forskjellig rundt om

gautan
24/07/10, 16:28
Godkjente en bil med kappa orginalfjærer, gikk gjennom uten problemer. Det kommer ann på hvem som godkjenner og hvor det blir gjort :p