PDA

Vis full versjon : Varmeapparat blåser kun varmt på en sone 2006 V70



viktors
25/10/18, 15:08
Av og til vil venstre sone kun blåse varm luft, og reagerer ikke om jeg skrur ned eller opp temp. Står den på auto, og jeg skrur ned tempen blåser den kraftigere, men ingen forandring i teperatur. Hender seg det hjelper å stoppe bilen, av med tenning og starte på nytt, men ikke alltid. Noen som har vært borti det samme?

Jakke
25/10/18, 16:30
Av og til vil venstre sone kun blåse varm luft, og reagerer ikke om jeg skrur ned eller opp temp. Står den på auto, og jeg skrur ned tempen blåser den kraftigere, men ingen forandring i teperatur. Hender seg det hjelper å stoppe bilen, av med tenning og starte på nytt, men ikke alltid. Noen som har vært borti det samme?
Er vel bare ei vifte i Volvoer, så da er det noe med spjeldene som styrer luftstrømmen antar jeg?

viktors
27/10/18, 15:45
Problemer er at det skjer bare av og til. Får feilkode CCM DTC SET når jeg leser av med integrert modul. Testa spjeldene med tenning på og vifte på min. Hører godt at de går, og responderer når jeg justerer temp. Hører heller ingen ulyder eller tegn til noe mekanisk svikt. Kan det være noe trøbbel med selve modulen?

MadAss
27/10/18, 17:57
Kan vere setevarmemodulen som forstyrrer signalet til spjeldet, da dette går på samme LIN nett

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

viktors
31/10/18, 14:28
Kobla ut setevarmemodulen nå, og da funker alt som det skal. Ny modul er bestillt. Heldigvis en enkel fiks!

viktors
31/10/18, 21:26
...og etter et par kjøreturer er problemet tilbake.

viktors
03/11/18, 10:23
Som sagt over kom problemet tilbake etter et par turer, men det har skjedd bare én eller to ganger i det siste. Jeg flytta H setevarmemodul til V sete, og omvendt for å sjekke om problemet forandret seg. Nå ser det ut til å funke greit, men at temperaturene ikke alltid er de samme på begge soner når de står på samme innstilling. Ganske små forskjeller, så det er ikke noe stort problem akkurat. Er det noen måte å få nullstilt/kalibrert ECC uten å bruke VIDA? Hjelper det å koble av batteri ei stund, eller blir eventuelle feilkoder lagret uansett?