PDA

Vis full versjon : Lekkasje i bensinslange til kupevarmer?



FroBe
12/10/18, 21:37
Jeg brukte dagen til å demontere kupevarmeren, uten å finne noe feil med den.

Prøvde deretter å tvangskjøre bensinpumpen, uten at det kom noe ut av slangen ved kupevarmeren.
Likevel kom det bensinlukt når jeg kjørte pumpen, og det kan se ut som om det er en lekkasje i slangen like ved pumpen.

Er denne strømpen utenpå slangen original, eller er den tredd på for å skjule noe?
Det lukter bensin av fingrene etter jeg tok på den, og den ser våt ut.

7832


Edit:

Synderen var sammenkoblingen like ved pumpen.
Slangene gikk fra hverandre da jeg fjernet stripsene på strømpen. Ingen sjanse til å få bensin videre i slangen.



Klippet den tette sammenkoblingen vekk og skjøtet sammen slangene, så startet kupevarmeren uten problemer.

jiha1968
13/10/18, 20:40
Mener at strømpen er original, og at det er en skjøt på bensinslangen der. Det forekommer at slangene/røret gror igjen av korrosjon, spesielt om varmeren ikke er brukt på noen år. Løsne strømpen og se på saken...

FroBe
14/10/18, 10:55
Da blir det noen meter med rør og slanger å gå igjennom for å finne proppen. Håper det er et flatklemt rør på et lett tilgjengelig sted som er synderen, det frister ikke å måtte bytte alt og legge opp på originale ruter.

jiha1968
14/10/18, 21:07
Mest sannsynlig tett i skjøten ved lekkasjen din, ville ha prøvd å tre inn en metalltråd/streng eller lignende om mulig. Eventuelt ta bort slangen fra varmeren og pumpen for så å blåse med litt trykkluft fra varmer-enden.
Det er også et par skjøter i forbindelse med røret som ligger på subframe'n foran, og sjekk røret nøye for klemskader.