PDA

Vis full versjon : Castrol Magnatec C3



J. Stoltenfjott
26/09/18, 11:11
Heisan.

Skal ha et oljeskift på min gamle gode V70 Tdi, og har fått et godt tilbud på Castrol Magnatec C3 helsyntetisk motorolje.

Er det noen her på forumet, som har brukt/bruker denne olja, på disse Tdi motorene, og har noen erfaringer/meninger å komme med, så hadde det vært interessant.

jerognal
27/09/18, 08:48
Så lenge du skifter olje jevnlig (10-12.000) Km så går disse på hva det skal være av olje så lenge den har VAG godkjenningen. Vår går i kverna til vinteren med 500.000 på telleren. Motoren går like fint dog. Aldri byttet en sjitt i motoren, bortsett fra vacumpumpa. Den har fått alt mulig av oljer(Biltema, Valvoline, Mobil, Castrol). Drit i Longlife, det er bortkastet.

Sagen
28/09/18, 16:55
Enig med jerognal. Min har akkurat passert 480K.. Har bare bytta vakuumpumpa på min og, bortsett i fra oljepumpa. Oljepumpa var fin, men papirpakningen begynte å lekke. Siden jeg måtte ut med pumpa for å bytte den satt jeg like gjerne inn ny pumpe i samme slengen. Noen av disse er også levert med stålpakning rundt oljepumpa, og de holder seg visstnok tett.