PDA

Vis full versjon : Volvo felger - Not suitable for Twin Engine



otto.b
23/09/18, 19:42
Noen som vet hvorfor på enkelte av Volvo original felger heter seg at: Not suitable for Twin Engine
Har det noe med bakakselen, den elektriske, å gjøre?

GtiGtr
23/09/18, 20:13
Er vel pga vektbegrensing på felgen tipper jeg.

Joppe_T8
23/09/18, 22:16
Det stemmer det, på grunn av vekten på T8 får du ikke større enn 20".

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk

HKN
30/11/18, 13:43
??? Såklart får du større en 20» på T8. Jeg har 22»

Jimbojama
30/11/18, 16:08
Hva som passer, og hva som er godkjent er vel gjerne ikke det samme. =p

HKN
01/12/18, 09:34
Originalfelger levert på bilen når ny. Dersom de ikke hadde vært godkjent hadde det vel ikke stått 22» i vognkortet, eller?

Joppe_T8
01/12/18, 09:38
Originalfelger levert på bilen når ny. Dersom de ikke hadde vært godkjent hadde det vel ikke stått 22» i vognkortet, eller?Kjører vel xc90 du da, ikke V90?

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk

boman
03/12/18, 14:17
På V90 T8 får du ihverfall maks 19" uten luftunderstell. Du får større hjul om man har luft, men tror det er maks 20".

VoƖvolog
05/12/18, 10:36
Originalfelger levert på bilen når ny. Dersom de ikke hadde vært godkjent hadde det vel ikke stått 22» i vognkortet, eller?

Man kan jo skrive akkurat hva man vil i vognkortet, så lenge felger og dekk har de rette rate'ingene. Vognkortet sier hva bilen tåler, og hvilke krav det er til lastrating på felger og dekk. Så er det opp til eier å passe på at han setter på dekk og felger med rett rating.

Jeg hadde lyst på 21" uoriginale felger, men klarte ikke finne dekk med høy nok last-rating. Nå kan man jo si at de ratingene på vekt og felg er lagt opp til så høye hastigheter over så lange tider at det ikke er spesielt relevant, men jeg hadde liten lyst til å blåse et dekk på motorveien, krasje og så få problemer med liv, helse og forsikringen fordi jeg kjørte med dekk med for lav rating. (Dette ville jo kunne pekes på som direkte årsak til ulykken og dermed være høyst relevant for regress og til og med tiltale)

Joppe_T8
05/12/18, 11:19
Man kan jo skrive akkurat hva man vil i vognkortet, så lenge felger og dekk har de rette rate'ingene. Vognkortet sier hva bilen tåler, og hvilke krav det er til lastrating på felger og dekk. Så er det opp til eier å passe på at han setter på dekk og felger med rett rating.

Jeg hadde lyst på 21" uoriginale felger, men klarte ikke finne dekk med høy nok last-rating. Nå kan man jo si at de ratingene på vekt og felg er lagt opp til så høye hastigheter over så lange tider at det ikke er spesielt relevant, men jeg hadde liten lyst til å blåse et dekk på motorveien, krasje og så få problemer med liv, helse og forsikringen fordi jeg kjørte med dekk med for lav rating. (Dette ville jo kunne pekes på som direkte årsak til ulykken og dermed være høyst relevant for regress og til og med tiltale)https://youtu.be/rMy2qgjL5Nc her er grunnen til at last rating er viktig...

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk