PDA

Vis full versjon : Ulyd fra differensial - XC70 2010

budfox
23/09/18, 16:55
Hei!
Jeg har fått konstatert en ulyd fra differensialen på min XC70 2010 modell (107k km). Jeg trodde opprinnelig det var et hjullager som var gåent, men mitt lokale verksted (ikke merkeverksted) heiste opp bilen og sa ulyden kom fra differensialen. Lyden er mer metallisk enn et hjullager. Kommer fra ca 20km/t og oppover, men forsvinner (?) fra 70 km/t.

Så - hva gjør jeg nå? Ny diff koster 40 000 + 8 timers arbeid (i følge verksted). Drar jeg til Bilia blir vel dette anbefalingen....

Synes dette er skikkelig surt!

Tusen takk for alle innspill!

Budfox

gaupe
23/09/18, 22:42
Er vel berre eit lager i differensialen som går på desse, materialkosten kan ikkje vere så ille då.

Christian
23/09/18, 22:48
Er ikke helt sikker på hva Volvo leverer løst til denne diffen, men på Land Rover (samme bakdiff) så koster skifte av lager ca 15.
Det er pinjonglageret som pleier å ryke.

Det er riktignok endel mer skruing å få ut diffen på en Volvo vs Land Rover.
Hvis du har anledning til å demontere diffen selv så sparer du endel lapper i skruing.

budfox
24/09/18, 10:13
Er ikke helt sikker på hva Volvo leverer løst til denne diffen, men på Land Rover (samme bakdiff) så koster skifte av lager ca 15.
Det er pinjonglageret som pleier å ryke.

Det er riktignok endel mer skruing å få ut diffen på en Volvo vs Land Rover.
Hvis du har anledning til å demontere diffen selv så sparer du endel lapper i skruing.

Tusen takk for svar :)

Er det mulig å se at det er pinjonglageret som har røket før man skrur ut diffen? Hadde vært kjedelig å betale 15k og så viser det seg at det var noe annet ;)

Har dere noen eksempler på verksteder som kjenner Volvo-differ og kan gjøre en slik jobb? Kan dessverre ikke skru selv.

Mvh budfox

Kjholm
29/09/18, 13:17
Mitt merkeverksted (volvo) gjør ikke slikt. De bytter diffen og sender bilen ut på veien igjen. 45 000 +arbeid.
Derfor ble jeg helt svimmel og byttet lageret selv. 3 år siden og fortsatt helt uten ulyd. (Bank i bordet) [emoji3]
Men du gjør ikke dette uten å vite hva du driver med altså....

Sent fra min GT-P5210 via Tapatalk

4x4vinge
30/09/18, 22:27
Kor kjøpte du lager fra