PDA

Vis full versjon : Volvo On Call - melder om ulåst bil



Ludo
22/09/18, 19:29
Heisann, har Volvo On Call i bilen og den siste tiden så får jeg melding om at bilen er ulåst selv om den er låst.
Er dette noe dere kjenner noe til? Litt irriterende å ikke kunne stole på meldingene som kommer derfra...

Anyone? :)

MadAss
23/09/18, 10:37
Har du kjent på dørene om alle faktisk er låst?
Du kan ha ein defekt dørlås evt brudd i signalkabel i hengsla som gjer at appen varslar.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

SagaPer
23/09/18, 11:11
Kjør reset-prosedyre for lukket posisjon på alle vinduene. Kjør vindu ned, kjør opp igjen og hold på knappen i minst 2 sekunder etter at vindu stopper i lukket posisjon. Slipp knappen. Gjenta på alle vinduene. Lås bilen og sjekk status i Volvo-appen på nytt.

steinar.bjorlykke
16/01/19, 10:09
Har samme problemet. VOC melder om ulåst bil, alle dører er låst. Appen sier ikke noe om hvilken dør som er ulåst, så det virker jo som at det ikke er noe som er knyttet til den enkelte dørlås...


Sent from my iPhone using Tapatalk

René Fredriksen
25/01/19, 20:36
Som nevnt over. Kontroller om dørene er i Lås d.v.s at låsepinnen er HELT nede, eller om det er brudd i døren. Det enkleste er og begynner med en initiaering av vinduene. Hold vindusknappen inne litt etter vinduene er helt oppe. Ikke unormalt at dette skjer i VOC appen når det er kommet vatten inn i en av låsekassene og denne begynner og bli treg.

Larssin
05/12/19, 15:31
Opplever det samme på min. Jeg har vært helt sikker på at jeg har låst bilen, men likevel får jeg beskjed i appen at bilen ikke låst. Ang reset-prosedyre på vinduene? Må det gjøres på hver dør, eller holder det med å ta dette ifra førerdør? Jeg har bare gjort dette via førerdøren.

Jeg prøvde å åpne dørene og ettersom bilen har key-less, så passet jeg på at nøklene ikke var i nærheten av bilen. Det viser seg at den ene bakdøren ikke blir låst. Har nå fulgt med på låsepinnen på inn siden av døren og ser at den av og til går litt opp igjen når jeg låser bilen. Da er det sikkert treghet i låsekassen.

Griffin
05/12/19, 19:40
Skjer mig hvis jeg driver f.eks å støvsuger bilen eller annet der den er lenge åpen, så når jeg låser så ligger meldingen sannsynlig igjenn.

SagaPer
05/12/19, 21:49
Forslag: Få et Volvo-verksted til å lese ut feilkoder. Jeg hadde ikke problem med samme type meldinger som beskrevet her, men verkstedet oppdaget feilmeldinger på dørlås på høyre bakdør ved forrige service og byttet låsen på garanti. Meget fornøyd.

Larssin
06/12/19, 08:58
Forslag: Få et Volvo-verksted til å lese ut feilkoder. Jeg hadde ikke problem med samme type meldinger som beskrevet her, men verkstedet oppdaget feilmeldinger på dørlås på høyre bakdør ved forrige service og byttet låsen på garanti. Meget fornøyd.

Tror ikke det setter noen feilkoder på min bil. Har fått avlest feilkoder på 2 forskjellige merkeverksteder ifm. med noe annet, og fått beskjed om at det ikke ligger noe feilkoder. Nå skal det sies at de da ikke har fått beskjed om problemer med døra/lås da jeg på det tidspunktet trodde at det var jeg som gjorde noe feil og ikke var 100% sikker på at jeg hadde låst bilen.

Har sendt inn saken nå, så da får jeg sikkert time på verksted snart.

Larssin
03/01/20, 09:20
Visste seg at det var feil på låsekassene mine. Det ble byttet 2 stk på garanti.