PDA

Vis full versjon : Sur lukt i XC90 2018 når det regner



gixen
14/09/18, 09:56
Hei!
Vi får en sur lukt, som i fuktige joggesko, i bilen når det regner. Jeg har lett etter eventuelle lekasjer, men kan ikke finne noe. Det er tørt under mattene.

Jeg mistenker at gummimattene kanskje kan lukte, spesielt når de er våte. Matten på førersiden har jo et lite felt med et slags stoff som kanskje holder på litt vann?

Er det andre som har hatt lignende problemer?

davidaadne
21/09/18, 18:32
Har nettopp kjøpt XC90 2017 modell med samme problem i fører siden. Mttene luktet tilnermet sur kattepiss.

Har kjøpt nye matter og behandlet teppet under med Odor-X fra Turtle. Foreløbig bedre. Mistenker at det er fukt som reagerer med gummidelen i matten.

Intens lukt.

RuneBruun
22/09/18, 09:44
Har nettopp kjøpt XC90 2017 modell med samme problem i fører siden. Mttene luktet tilnermet sur kattepiss.

Har kjøpt nye matter og behandlet teppet under med Odor-X fra Turtle. Foreløbig bedre. Mistenker at det er fukt som reagerer med gummidelen i matten.

Intens lukt.

Jeg har samme problem på min -18 V90. Var ikke der til å begynne med. Kom etter 6mnd. Finner ikke noe som er rått. Men det er ikke konstant lukt. Veldig irriterende...


Sent from my iPhone using Tapatalk

gixen
24/09/18, 09:43
Har noen av dere vasket disse mattene med noe lurium før det begynte å lukte? Jeg vasket over dem med noe grønnsåpe, kanskje det har gjort at de suger vann?