PDA

Vis full versjon : clutch M90



karlun98
12/09/18, 13:13
Hei! sliter med at clutchlamellen glipper på akslingen til M90-girkassen, og lurer på om jeg kan kjøre med feil lamell? har allerede rundet splinesene til en lamell, og er redd for at det kan skje igjen. Har fått tak i ny girkasse ettersom jeg er redd for at det er slitte splines på inngående aksling til kassen. Hvilken lamell passer til original M90 kasse, med modelltilpasset lettet enkeltmasse svinghjul og original trykkplate? vil ikke drive å shimse osv.

Terje1
12/09/18, 15:18
Mest trolig har du "rett" lamell,men dette er noe som skjer pga at du hverken har fjering i svinghjul eller lamell.

Har en utslitt aksling ifra m90 liggende selv.
Kjørt med enkelmasse der og.

karlun98
12/09/18, 15:19
Finnes det en lamell med fjæring? ????

Terje1
12/09/18, 15:22
Finnes det en lamell med fjæring? ????


Ja.Tidlig 850(muligens alle) med turbomotor har ø240mm lamell med fjærer.
Om den er bolt on uten modifisering av trykkplate eller svighjul vet jeg ikke.
Regn med justeringer.

mrsinder
14/09/18, 12:03
Ja.Tidlig 850(muligens alle) med turbomotor har ø240mm lamell med fjærer.
Om den er bolt on uten modifisering av trykkplate eller svighjul vet jeg ikke.
Regn med justeringer.

Jeg forespurte Pedersen racing om nettopp denne lamellen, om den passer til M90. Fikk svar at diameteren var for stor i forhold til trykkplata og at denne ikke kom til å passe.
Har dog lest om en her som har fått det til.

vangsfreaken
14/09/18, 21:40
Jeg forespurte Pedersen racing om nettopp denne lamellen, om den passer til M90. Fikk svar at diameteren var for stor i forhold til trykkplata og at denne ikke kom til å passe.
Har dog lest om en her som har fått det til.Jeg har dette oppsettet... Pedersen er inne på noe, det er noe som skurrer, men det funker. Kjørt med det i nesten 2 år selv nå, oppsettet funker fint selv med større turbo og 1.5 bar ladetrykk, men regn med noen rare lyder og sånt i starten [emoji14]

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

karlun98
24/09/18, 19:43
altså original lamell fra 850 med fjærer uten noe shimsing og tilpassing?

vangsfreaken
24/09/18, 21:56
altså original lamell fra 850 med fjærer uten noe shimsing og tilpassing?Letta svinghjul, helt ordinær, fjæra lamell fra en eller annen 850 og 712-trykkplate. Most sammen og kjørt til det fungerte tilfredsstillende [emoji14]

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk