PDA

Vis full versjon : Motorkonvertering B230a til B230E



Lucifer*
10/09/18, 13:29
Som tittel sier. Jeg skal gjøre motorkonvertering i en 240, og trenger å vite litt om bensintilførsel før jeg setter i gang.

1: er det to bensinpumper i biler med E-motor? En under bilen og en i tanken? Eller tar jeg feil....

2: hvordan er disse vanligvis koblet? Jeg hadde E-motor i bilen en gang for lenge siden, da med fuel cell og pumper i bagasjerommet. Pumpene var den gangen koblet direkte på tenning. Var tenningen på, så gikk pumpene.

Er det slik det er satt opp på biler med E-motor originalt? Virker i tilfelle for meg litt pussig, men greit nok. Alternativet er vel at jeg låner strøm fra en eller annen plass som kun har strøm når motoren sviver.

Lucifer*
10/09/18, 16:10
Etter litt googling finner jeg henvisning til et grønt bensinrele og en styreenhet. Jeg var ikke klar over at E-motorene hadde styreenhet, og kan ikke huske at det var noe sånt i min bil da jeg hadde E og senere ET-motor i den. Kan noen opplyse meg litt?

HansOla
10/09/18, 16:48
Det er korrekt, to pumper. Grønt drivstoffrele og styreenhet. Høytrykk bensinpumper. Veldig gode motorer :)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lucifer*
10/09/18, 18:04
Det er korrekt, to pumper. Grønt drivstoffrele og styreenhet. Høytrykk bensinpumper. Veldig gode motorer :)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

At det er stødige motorer er jeg klar over, er derfor jeg ville ha akkurat den :) hvor er styreenheten på disse? Inne under dashbord som på F?

Og, hvor sitter det berømte bensinpumpereleet henn?

HansOla
10/09/18, 18:05
At det er stødige motorer er jeg klar over, er derfor jeg ville ha akkurat den :) hvor er styreenheten på disse? Inne under dashbord som på F?

Og, hvor sitter det berømte bensinpumpereleet henn?Bensinpumpereleet sitter sammen med sikringene i midtkonsoll. Usikker på hvor styreenhet sitter, jeg driver å demonterer et Kjet i en 740 nå, så kan sjekke

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Terje1
11/09/18, 08:11
Ikke sikkert det er trådstarter er ute etter,men lh 2.4 ifra b230f evt kun bensindelen og elektronisk tenning ifra en b23/230e er en ufattelig bedre løsning enn k-jet.

Lucifer*
11/09/18, 08:41
Ikke sikkert det er trådstarter er ute etter,men lh 2.4 ifra b230f evt kun bensindelen og elektronisk tenning ifra en b23/230e er en ufattelig bedre løsning enn k-jet.

Ikke det jeg er ute etter, men er interessert i synspunktet. Kan du begrunne det?

Terje1
11/09/18, 08:58
Ikke det jeg er ute etter, men er interessert i synspunktet. Kan du begrunne det?

Har hatt mine timer med feilsøking og problemer med k-jet og min erfaring er at det sikkert var bra greier når det var nytt.
Men nå? Etter 30 år? Mekanisk er mekanisk,og all mekanikk slites.
Om en har nye eller "overhalte" dyser osv så funker det sikkert helt fint.Men sammenlignet med elektektronisk innsprøytning med innebygd selvdiagnose så hadde valget vært lett for min del :)

Om en vil ha k-jet for nostalgiens del så har jeg full forståelse for det,men andre grunner har jeg vanskelig for å finne.