PDA

Vis full versjon : Deaktivere automatisk bakrutepusser V70-09?



Arnefles
09/09/18, 12:31
Hei.

Jeg har en V70-09 (prod 2008) med automatisk bakrutepusser.

Den pusseren slår seg automatisk på når jeg rygger, hvis de fremre pusserne er aktivert.

Dette irriterer meg grusomt og jeg vil aller helst ikke bruke bakrutepusser i det hele tatt pga at det lager riper i bakruta. Jeg stopper heller å tar en bilvask/rutevask på en stasjon.

Man kan selvfølgelig si at da er det bare å slå av pusserne når man skal rygge, men det glemmer jeg jo hele tiden...


Er det mulig å deaktivere denne funksjonen?

Mvh.

Arne/Volvofersking :-)

Toreed
09/09/18, 12:32
Hei.

Jeg har en V70-09 (prod 2008) med automatisk bakrutepusser.

Den pusseren slår seg automatisk på når jeg rygger, hvis de fremre pusserne er aktivert.

Dette irriterer meg grusomt og jeg vil aller helst ikke bruke bakrutepusser i det hele tatt pga at det lager riper i bakruta. Jeg stopper heller å tar en bilvask/rutevask på en stasjon.

Man kan selvfølgelig si at da er det bare å slå av pusserne når man skal rygge, men det glemmer jeg jo hele tiden...


Er det mulig å deaktivere denne funksjonen?

Mvh.

Arne/Volvofersking :-)Se etter sikring.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Arnefles
09/09/18, 13:52
Se etter sikring.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Ja, kan ta en titt på det hvis det ikke er andre løsninger.

Kommer vel feilkode på det da vel?

FroBe
09/09/18, 15:02
Automatikken med pussing ved rygging kan deaktiveres med VIDA på et Volvo-verksted.

Ingen feilkode om man tar sikringen, men det er pyton uten bakvisker her på Vestlandet.

TurboTor
09/09/18, 15:37
Feil forum avdeling?

mrstfu
09/09/18, 17:44
Flyttet til riktig underforum.

Arnefles
09/09/18, 20:18
Flyttet til riktig underforum.

For å være ærlig, jeg synes det er fort gjort å poste feil her inne. Bimmers var aldri noe problem gjennom alle år jeg har hatt BMW.

Nå er jeg fersk på volvo og her inne da, beklager...

mrstfu
09/09/18, 20:26
For å være ærlig, jeg synes det er fort gjort å poste feil her inne. Bimmers var aldri noe problem gjennom alle år jeg har hatt BMW.

Nå er jeg fersk på volvo og her inne da, beklager...

Ikke noe å beklage for. Forumet er ukjent for deg, og shit happens. Er derfor vi har moderatorer.

FroBe
09/09/18, 21:05
Det som her kalles V70N (P2) kalles av andre V70II, og det du har som vi her kaller V70II (P3) kaller andre V70III.
Det er ikke like lett når Volvo har laget 3 generasjoner V70, pluss noen større og mindre facelift.

Noen med nyere generasjoner (2008>) XC velger av og til underavdelingen for eldre biler siden XC ikke nevnes i denne underavdelingen.

mrstfu
09/09/18, 21:14
Det står ganske greit forklart ute på forsida til forumet, med årsmodeller og hele pakka, men en som kommer hit med en sen 2007 V70, uten å vite stort om Volvo, vet ikke nødvendigvis om han har en P2 eller P3. Det er jo da plattformkodene, på henholdsvis 00-07 og 07-16 (kun V70). Hjelper ikke på forvirringen at P1 ikke er foregående modell V70, men S40, V50 og de litt mindre bilene.

Kort sagt, ingen kan alt, folk kommer aldri til å bli enige om hva man skal kalle modellene, og poster du feil blir det som regel tatt tak i. Hvis ikke er det bare å sende melding til eller å tagge en av moderatorene, eksempelvis meg selv eller volvoRsport.

Morgis
10/09/18, 13:15
Automatisk bakrutevisker kan deaktiveres med programvare.
Om du bor på sørlandet kan jeg gjøre dette for deg.

Det kan være lurt å bruke viskeren i ny og ne, så den ikke korroderer fast og blir en feil på EU kontroller