PDA

Vis full versjon : Frostvæske Volvo V70



Janks
06/09/18, 23:02
Jeg kjøpte igår en original Volvo frostvæske til min Volvo V70 2010 modell (diesel, 2 400 cm3, 175 HK) i og med varslingen om lavt frostvæskenivå.

Den kjøpte frostvæsken er grønn, eller grønnblå.

Når jeg idag åpnet panseret på bilen så viser den eksisterende frostvæsken i frostvæske-beholderen seg å være gul, eller brungul, og altså ikke grønn, eller grønnblå.

Kan den grønne (grønnblå) frostvæsken blandes med den eksisterende gule (brungule)?

Erlend
07/09/18, 05:09
Gul kan meg bekjent blandes med andre farger.
Men ta en telefon til din lokale Volvo forhandler og spør for å være sikker [emoji106]

Sent fra min G8141 via Tapatalk

svima
07/09/18, 06:50
Den var nok blå en gang, men det var en periode hvor kjølevæsken ikke var så fargefast så den endrer farge med tiden. Ingen fare å blande.

Griffin
07/09/18, 10:09
Samme her. Jeg var inne hos Bilia og de sa att de topper opp med blå hele tiden på gul. Det er rød man ikke skal blande med andre farger. De nevnte også att den kan ha vart blå en gang i tiden men jeg er veldig usikker på dette, har hatt flere biler med gammel veske som fortsatt var blå. Det finnes jo gul og, kan jo vare så enkelt som att den er byttet på ikke autorisert volve-verksted en eller annen gang.

René Fredriksen
07/09/18, 21:18
Samme her. Jeg var inne hos Bilia og de sa att de topper opp med blå hele tiden på gul. Det er rød man ikke skal blande med andre farger. De nevnte også att den kan ha vart blå en gang i tiden men jeg er veldig usikker på dette, har hatt flere biler med gammel veske som fortsatt var blå. Det finnes jo gul og, kan jo vare så enkelt som att den er byttet på ikke autorisert volve-verksted en eller annen gang.

Den har vært Grønn. De fleste blir gule med tiden, Ser dette daglig, selv på bilene jeg selv har flushet for et år siden og når de kommer inn i gjenn til service o.s.v er vesken gul, tror dette var en batch feil, har ikke merket det i nyere tider at fargen forsvinner :)