PDA

Vis full versjon : Volvo XC90 varebil - noen som har erfaringer?



abedatt
28/08/18, 12:16
Heia dere!

Jeg har nettopp solgt min Volvo V90 Cross Country på grunn av endret bilbehov.
Tror ikke jeg har hatt folk i baksetet på bilen da vi bare er to personer i famlien og vurderer nå å se etter en Volvo XC90 som kom i 2016 og som er registrert som varebil.
Prisen på varebilen er jo mye lavere og jeg får jo også mange av finessene som jeg var vant med fra min V90.
Ser at gitteret bak forsetene i XC90 sitter veldig langt frem mot setene og lurer på om noen har erfaringer med denne som varebil?
Har noen av dere sittet i en slik og kan si om det er ubehagelig trangt?

Svirre
28/08/18, 14:28
Om du har mulighet, så tror jeg PCI i Hønefoss har inne slike støtt og stadig. De importerer hvertfall fra Tyskland hvor du får denne komboen. Usikker på om dette var/er lovlig å selge nytt i Norge.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

abedatt
28/08/18, 15:02
Om du har mulighet, så tror jeg PCI i Hønefoss har inne slike støtt og stadig. De importerer hvertfall fra Tyskland hvor du får denne komboen. Usikker på om dette var/er lovlig å selge nytt i Norge.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Ja, har sett at PCI og 2 andre selger disse bilene som de har fått godkjent med grønne skilter.
Utfordringen er at jeg sitter i Bodø og håper at noen har en slik bil, kjenner noen eller noe sånt og kan si om det er trangt. Og om det er noen bakdeler bortsett at du mister setene bak.
Var for ille å dra sørover å se på bil for kun å oppleve dårlig plass selv om jeg har normalhøyde og litt stor pondus ????

Svirre
28/08/18, 19:38
Om jeg skulle til formodning få tid en vakker dag, så kan jeg undersøke dette. Er 197 på strømpelesten og anlegger pondus. Ergo burde jeg få en indikasjon på om det er trangt eller ikke. Lover ingenting, men skal ha det i bakhodet :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

volvoRsport
28/08/18, 20:35
De importerer hvertfall fra Tyskland hvor du får denne komboen. Usikker på om dette var/er lovlig å selge nytt i Norge.

De blir nok bygd om til varebil i Norge, er flere som driver med det.

Svirre
03/09/18, 15:49
De blir nok bygd om til varebil i Norge, er flere som driver med det.

Årsaken til at jeg skrev det, er at jeg har hører at de importerer fra Tyskland pga. det jeg skrev. Hvorvidt dette er sant, vet jeg ikke, men dem selger i allefall XC90 varebiler.

Jimbojama
03/09/18, 17:12
Blir vel importert brukt fra tyskland? Så bygd om i Norge? Ganske sikker på at man ikke får ny bil i norge registert som varebil..

Christian
03/09/18, 20:14
Det er vanlige XC90'er som blir bygd om i Norge.

abedatt
05/09/18, 22:48
Holder utkikk etter en slik bil og er for tiden uten bil etter at jeg solgte min V90CC.
Er det noen av dere som vet om noen som selger en XC90 varebil så håper jeg på tips.
De fleste vil kanskje le litt av det største kravet jeg har til min nye bil og det er at det er det største stereo anlegget fra Bowers & Wilkins. Det hadde heller ikke gjort noe at det viktigste ekstra utstyret er på plass :-)

Alfs80
06/09/18, 10:33
Volvo XC 90
Volvo XC 90 2016, 67 500 km, kr 499 000

PCI bilformidling😂😂

abedatt
06/09/18, 17:36
Volvo XC 90
Volvo XC 90 2016, 67 500 km, kr 499 000

PCI bilformidling������������



Ja, har sett det og de har 2 XC90 varebil inne.
Dessverre har ingen av de det viktigste for meg som er Bowers & Wilkins stereoanlegg.
Håper det dukker opp noe i nærmeste fremtid :-)

volvoRsport
06/09/18, 20:27
Ja, har sett det og de har 2 XC90 varebil inne.
Dessverre har ingen av de det viktigste for meg som er Bowers & Wilkins stereoanlegg.
Håper det dukker opp noe i nærmeste fremtid :-)

Du kan jo høre med en av de som importerer og bygger om disse om de kan ta inn en som møter dine krav.