PDA

Vis full versjon : V70 AWD - Feil og f@enskap



Vegard__
23/08/18, 15:41
Jeg har hatt bilen innom Bilia en tur, hvor de sjekket feilmeldingen "antisladd-service erfordras" og fravær av AC og AWD.

Fikk beskjed om at elektronisk kjørebok som står permanent koblet i OBD-porten kunne lage feil. Jeg har aldri vært borti at det skulle være et problem, men har tatt den ut og kjører nå uten for å sjekke.

AWD gir feilkode om at pumpe gir for lite oljetrykk. Bilia anbefaler å bytte hele pumpa, til 11.000 kr.

Jeg lurer på hva forumet tenker... Kan ikke sila være tett? Trykkgiver i sensor-enheten kan være gåen?

Å bytte pumpe til 5000 pluss arbeid (6000) har jeg ikke lyst til, spesielt hvis det ikke er sikkert at pumpsene problemet. Mekanikeren sa også at
"det er strøm på pumpa, og pumpa går..."

Noen forslag?

jerognal
23/08/18, 16:48
Hvis pumpen går hadde eg først skiftet filter og olje. Vanlig at filter går tett og null trykk med eldgammel olje. Dette vil medføre at pumpen tar kvelden omsider, men går den er det jo håp.

Vegard__
23/08/18, 18:39
Hvis pumpen går hadde eg først skiftet filter og olje. Vanlig at filter går tett og null trykk med eldgammel olje. Dette vil medføre at pumpen tar kvelden omsider, men går den er det jo håp.

Ja det var også noe jeg foreslo, men Bilia vil jo selvsagt selge en overpriset pumpe.

Prisen for å sjekke sil/filter var like vel 7.000,-kr. Syns det var drøyt...