PDA

Vis full versjon : Bromsfel, motorsystem erfordras og halvljus gel. V70n 2006 2.0t aut.



Erlend
19/08/18, 15:06
Hei.
Det skjedde selvfølgelig mens kona kvar ute å kjørte, hu ringte meg fordi det kom opp bromsfel stanna snarest, motorsystem service erfordras og lampfel halvljus service erfordras i DIM..
Var nede der hu parkerte og prøvde bilen. Ingen nødmodus og bilen gikk som han skulle, ikke noe galt med bremsene og alle pærer osv. Lyser.

Bromsfel var vekk da jeg kom, men kom tilbake da jeg bremset hardt. Prøvde tilslutt å koble fra batteriet (veit det er fy fy, så ikke kommenter dette) og satt det på igjen, alle feil forsvant frem til jeg trykket på bremsepedalen, da kom bromsfel tilbake og lampfel halvljus..

Må ringe verksted i morgen, men lurer på om noen har vært borti lignende før? Har hatt bilen i over 2 år nå, og heldigvis ikke hatt noe feil på den før nå. Det er 2006 v70N summum, automat og 2.0t, gått 145000 nå.

Sent fra min G8141 via Tapatalk

FroBe
19/08/18, 18:43
Hvis du ikke finner noen forklarlige feil, og alt virker, så ville jeg sjekket CEM for fuktighet.
Har forstått at det på 2005-2006 kan lekke inn vann via ledninger fra motorrommet eller fra viskerdekselet.

https://www.youtube.com/watch?v=U8UozG9qLvM

Erlend
19/08/18, 18:57
Stemmer, hadde glemt det der ja, får ta en titt på de og se [emoji846]

Sent fra min G8141 via Tapatalk

René Fredriksen
19/08/18, 20:18
Kobl av batteri, demonter viskere og ta vekk platen undere de, demonter så lokket med den tykke kabelmatten på fører siden og ta forsiktig ut kontaktene på CEM og se om det er eir i de kontaktene. blir vel egentlig første steg i feilsøking foruten om og få den lest ut med VIDA for og se hva den eventuelt sier, men som FroBe nevner så lukter det litt CEM :/ Men for all del, ikke sikkert =)


Sånn ellers så er det ikke dyrt med ombygging sett på Volvo med nytt lokk og kabelgjennomføring som faktisk er tett :) ca 500,- ( uten arbeid)

Erlend
23/08/18, 18:58
Fikk lest ut med bsr ppc3 nå, har riktignok time hos Volvo neste uke for sjekk. Men fikk disse opp.
Er det abs ring/sensor? Og/eller bremsepedalkontakten? http://forum.vccn.no/img-dump/2018/08/386.jpg

Sent fra min G8141 via Tapatalk

Erlend
28/08/18, 16:50
Da har bilen vært på diagnose, autostrada Volvo i Skien måtte feilsøke litt til da de trodde det var cem feil. Mangla spenning på absen og lykta bl.a. Da jeg kjørte bilen ned i går fikk jeg først feilmelding da jeg var kommet halvveis og da var det bremsene og lykta samtidig. Men alt funker jo. Så virker som det er cem.

Skal uansett klage til de i morgen, da han jeg snakket med mente det var noe galt med bremsene også og det er det ikke. De var dessuten helt fine da jeg kjørte bilen ned. Og de er nye for 30k km siden.

Han hadde nesten kræsja i en annen bil i verkstedet, men han hadde akkurat starta bilen og prøvd å flytte den. Og da går jo disse bensinturbo bilene på høyere turtall i 30 sek eller noe sånt, og da er det vanskelig å holde de igjen..

Sent fra min G8141 via Tapatalk