PDA

Vis full versjon : Siste j**la turbobolten på R/2.5T AWD



Jakke
12/08/18, 20:12
How... The... F**k?!

VIDA sier vinkelgir må ut, det vil jeg unngå. Kan splitte gammelturboen, ta ut kompressorhuset, så skru ut.

Men jeg skal helst ha en ny turbo på der også...

Trenger tips mens jeg venter på pakninger og ny oljekjøler (bukken skle av på høyresida når jeg jekka ned venstresida. Kunne vært bukk gjennom bunnpanna det :O)

Jakke
12/08/18, 20:42
Og, ledning 1 på del A av kontakten på CEM, går til ryggelysbryter på kassa.

Til dere med original manuell kasse, hvor er pluggen til denne bryteren, og hva annet er på den? Bilder er kjekt.

Må finne denne for å få ryggelysene i gang til EU.

Jakke
14/08/18, 18:29
Ingen? Spesielt den ryggelysbryterkontakten er jeg veldig interessert i å finne.

Jazzy
15/08/18, 09:13
Ryggelysbryteren sitter oppe på kassa mellom de vaierne der.
https://www.google.no/search?q=ryggelysbryter+v70&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiNktDyze7cAhVBYJoKHc16AcwQ_AUICigB&biw=1278&bih=680&dpr=2#imgrc=Odu76eRRr03ILM:

Jakke
15/08/18, 12:38
Jeg vet av bryteren, men jeg må finne kontakten på ledningsnettet som splittes ut til bryteren, da jeg har konvertert fra automat har jeg ikke denne delen, mest sannsynlig. Så jeg må finne storkontakten der ledningsnettet splittes og går ut i motorrommet, og spleise meg på derfra.

Jakke
15/08/18, 14:42
Dobbelpost

Jazzy
15/08/18, 22:10
Sorry, misforstod deg

Morgis
16/08/18, 12:05
Du kan greit ta ut hele turboen ovenifra uten å fjerne vinkelkassen.
Men du må løsne motorfestene litt, og jekke motoren fremover noen centimeter for å gå klar

Jakke
16/08/18, 16:22
Vinkelgiret kommer jo opp sammen om jeg ikke splitter kasse og motor også? Problemet er jo den siste muttra, som ligger under kompressorhuset. Hvem fant ut at det var en lur måte å skru fast turboen fra baksida av manifolden.. Hjelpes

Morgis
16/08/18, 22:43
Merkelig. Jeg har KKK24 turbo, så er nok sannsynlig noen små forskjeller der

Jakke
20/08/18, 16:31
Mener at 2.5T har R-manifold, isåfall så er det ingen forskjell. Men at du løfter motoren kan jo ikke hjelpe direkte, når det er turboen og vinkelgiret som er i veien for den siste bolten? Klarer ikke å få det til å gi mening.

Morgis
20/08/18, 17:26
Ikke vet jeg. Hadde hvertfall selv ingen problemer med å få ut turboen i vinter da jeg skulle reparere pinboltene på eksossiden.
7251

Jakke
20/08/18, 20:11
Klarer ikke få nøkkel på den, den kommer skeivt på, og spretter av ved moment. Skralle får jeg inn, men det går ikke å kjenne hvor man har den, så man treffer aldri...

Jakke
20/08/18, 20:13
Nøkkelen treffer vinkelgiret (må ta nøkkel fra undersida), skralla fra framsida av motoren (syl1) går nok på, men uten feel så er det ren gjetning om man treffer.

Vinkelgiret ryker ut, så bytter jeg tetteringen rundt akslingen samtidig, har vært litt lekkasje, vet ikke om ringene må gå seg til, og sammen med litt for mye olje, så lekker det. Enten det, eller så er det lekkasje, og det må byttes.