PDA

Vis full versjon : servo som lugger



Tom K
09/08/18, 11:22
Servostyringen på min 07 XC70 har begynt å bli litt tung, merker det spesielt på tomgang, har hørt det sitter et filter i oljetanken så jeg tappet av oljen og rengjorde tanken, som for øvrig ikke virket særlig tett, fyllte på ny olje da den gamle var helt svart å det hjalp litt, andre steder jeg kan feilsøke ?

lars otto skiftesvik
09/08/18, 15:47
Jeg har hatt en s80 som hadde samme feilen da var det rattakselkrysset som var utslitt. Først var det veldig tregt så ble det lettere og lettere. Plutselig en dag ble det så lett at styringen var livsfarlig.
Krysset sitter nede på rattstammen mot tannstangen det hjelper med smøring men krysset er vel egentlig utslitt.

jerognal
09/08/18, 21:00
Kona sin lugget. To ting som hjalp. Flushet hele tannstaget og forstillingskontroll. Ble mye bedre etterpå. Brukte 3 ltr. på flushingen.

Tom K
10/08/18, 18:23
ettersom den ble bedre med litt ny olje så prøver jeg å flushe, den lugger vel egentlig ikke men den er veldig hard på rattet ved lavt turtall så jeg tror ikke det er krysset som er slitt, det høres ut som om pumpa jobber litt ekstra også så det er mulig at olja (som for øvrig var helt svart) er oppbrukt