PDA

Vis full versjon : Kick down problem V70 2008



sveinh
06/08/18, 23:38
Oppdaget helt tilfeldig at kickdown ikke funker når jeg for en gang skyld skulle ta en kjapp forbikjøring. Den girer ned, men "holder" på turtallet og vil ikke gire opp når max turtall nærmer seg. En tipset meg om at det "bare" er å oppdatere software så er alt ok. Noen som veit ?
Ved vanlig "gubbekjøring" merker jeg ingenting, alt fungerer som normalt og den girer mykt og fint, både opp og ned. Men som sagt, ved kickdown, nope....

Tok en tur i dag og da merket jeg at hvis jeg tok en "kickdown" og deretter når turtallet ikke ville mere, lettet bittelitt på gassfoten, da giret den opp og dro på som bare det. Kan det da være virvelspjeldet ???

SagaPer
07/08/18, 18:38
Sjekk om staget på virvelspjeldet sitter på fester. Sjekk om det er bevegelse på stag mot motorblokken. Det er en vanlig feil med defekt stag og evt virvelspjeld som sitter fast på disse årsmodellene. Du finner info plassering på motorblokk på Youtube.

Sjekk denne tråden: http://forum.vccn.no/showthread.php?66234-Virvelspjeld-hva-er-det-og-hva-vil-det-koste.