PDA

Vis full versjon : Takboks til XC90 T8



Ratatosk
03/08/18, 11:11
Eg treng takboks til ein XC90 T8. Eg har nyfødde tvillingar og ein gur på halvtanna år, så mengd bagasje som skal fraktast er stor. Altså må boksen vera så stor som mogleg. Eg har sett på Thule Motion XT XXL. Er det nokon som har erfaring med den? Eg ser at mange XC90 køyrer med Skiguard 860, og det ser unekteleg mykje finare ut, men eg er redd den vert betrakteleg mindre? Er den nokon som har erfaring med andre store takboksar?

turb00le
03/08/18, 20:04
Har skiguard 950 på forden. Pen boks i den forstand men kunne vært noen cm høyere hvis den skal brukes til bagasje.

Sent fra min BV7000 PRO via Tapatalk

Texascom
04/08/18, 16:59
Satte på en Skiguard 860 boks på min XC90T8 lakkert i bilens farge, ble meget [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ratatosk
05/08/18, 12:07
Har skiguard 950 på forden. Pen boks i den forstand men kunne vært noen cm høyere hvis den skal brukes til bagasje.

Sent fra min BV7000 PRO via TapatalkAt den er for låg vil seia at koffertar er heilt utelukka? Me snakkar bag, posar og denslags?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ratatosk
05/08/18, 12:08
Satte på en Skiguard 860 boks på min XC90T8 lakkert i bilens farge, ble meget [emoji106]


Sent from my iPhone using TapatalkDet høyres utvilsomt myyyyykje lekrare ut enn den eg vurderer, men korleis er boksen å pakke i? Kor mykje bagasje får du plass til? Kor høg vert bilen med boksen på?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Texascom
05/08/18, 12:54
Husker ikke spesifikke mål, men den er en bestselger hos oss på Bilia Gjøvik.
God plass og ligger veldig fint på bilen.
Bygger vel ca to cm over taket.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ratatosk
05/08/18, 12:57
To cm var ikkje mykje. Montert på Wingbar Edge eller liknande?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Texascom
05/08/18, 13:16
Bruker originalt stativ for boks og tunellboksen fra 860.


Sent from my iPhone using Tapatalk

HKN
06/08/18, 08:33
Har medlemmer av forumet rabatt på takboks noe sted?

hgnubel
09/08/18, 05:39
Har medlemmer av forumet rabatt på takboks noe sted?Ikke forumet alene, men er du betalende medlem i VCCN har du rabatt hos de større volvoforhandlerene, og en del andre steder som selger takbokser :)

Eiko
13/08/18, 07:17
Uansett hva du velger, kjøp thule vingbar eller whispbar takstativ og en skiboks der stativene ligger i tunnel i boksen for å få den lavest mulig. Vurder også skiboks med åpning både bak og på sidene. Har en 2018 XC60 med whispbar og packline FX-SUV som er en liten lavtbyggende boks da jeg ikke har ikke behov for større. Innkjøpt mest pga utseende og at det skal se fint ut, men den rommer faktisk ganske mye. Problemet mitt er at boksen har åpning kun i bakkant og ikke på sidene, og den ligger forholdsvis høyt som gjør at jeg synes ut/inn lasting er tungvint. Hadde boksen ligget i tunnel med åpning fra sidene i tillegg til bak hadde det vært mye enklere.......synes jeg som er 180. Tror dette vil bli like aktuelt for deg med en litt større og høyere bil.

Et tips fra meg.

Ratatosk
13/08/18, 12:10
Takk for tips. Ser heilt klart at tilgong til boksen kan vera litt tricky. Det var hovudgrunnen til at eg har stigtrinn på bilen. Ser for meg at det gjer det eindel enklare å koma opp i boksen, og det forutset jo boks som kan opnast frå sidene. Eg har allereie Thule Wingbar, så det må bli ein boks som passar på det. Eg tenkjer jo at boksar som FX-suv og skiguard ser uendeleg mykje betre ut enn Thule Dynamic XXL, men eg er redd for at dei ikkje rommar nok. Kor mange kolli får du plass til i Packline FX-suv?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Eiko
13/08/18, 12:37
Har du stigtrinn gjør det tilgangen litt enklere. Når det er sagt så får jeg pakket boksen greit fra sidene også, men gassdemperne på boksen er litt i veien ved feks lasting av ski. Har ikke tenkt på antall kolli jeg får plass til, men når det gjelder antall ski så går det greit med 4 par langrenn, 2 par alpinski og tilhørende støvler og staver. Men da er det fullt. Vår boks brukes stort sett på vinteren :)

Skierpk
09/09/18, 10:28
Ville tatt en titt på skiguard 960. Har hatt fx SUV og 860, men de er så krumme at det er begrenset med plass til skiene.... er nå meget fornøyd etter overgang til 960

Ratatosk
09/09/18, 10:44
Har gløymt å oppdatere tråden her, men takboks er i boks. Eg gjekk for Volvo sin eigen Space Design 520. Eg er godt fornøgd både med designet og plassen i boksen. Eg fekk vel plass til fire forholdsvis store kolli pluss eit utal posar og baggar på taket. Eg fekk altså plass til alt me trengte for å feriere ei veke i Danmark med tre småungar... Men kven i all verda kom på at det var ein god idé å reise på "ferie" med ein propell på to år og tvillingar på to månader? [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

HKN
30/11/18, 14:13
Nå som vinteren er her har jeg lyst å puste litt liv i denne tråden. Hva slags boks kjører folk rundt med? Selv har jeg nå drevet å finlest målene på diverse bokser og stativ i flere måneder. Målet mitt er en boks som jeg kommer inn i parkeringshus med. XC90 T8s høyde er oppgitt til 1776mm, men det står ikke med hvilke dekk. Takboks og takstativ oppgir høyde, men ikke hvor mye det bygger totalt. Endte opp med Skiguard 830 touring på Thule wingbar Edge black. Skal få gjort en ordentlig måling på bilens totalhøyde når den er montert.