PDA

Vis full versjon : Pris på lakkering av plate mellom panser og frontrute på 940



Agrostar
18/07/10, 12:57
Fekk bytta frontrute på 945 til kreket i forrige veke og når ho idag var ute med den og det regna så forsvann viskarane under ruta og ned på den plata... Flytta dei opp så eg trur det vart rett, men den plata fekk nokon riper på grunn av at dei har montert viskerblada feil. Skal derfor sende kontrarekning og tenkte da på pris på komplett demonterting og lakking av den plata, samt 0,5t arbeid av meg for å ha justert viskarane rett. Nokon som har ein vetug pris på det?

THolandsli
18/07/10, 14:04
Har du snakka med firmaet som bytta frontruta?

Dersom du skal kreve noen for dette så bør du få en takst på skaden som har oppstått. Til det ville jeg brukt NAF da de på en måte er en objektiv part. De som skal dekke regninga vil sannsynligvis ha kvittering på jobben som er gjort slik at de kan trekke fra mva.

olavxxx
18/07/10, 14:37
Tviler sterkt på du kan sende en regning til de, om du har bare fikset problemet selv.
Det du burde gjort, var å ta kontakt med firmaet først.

Jeg tror de mest sannsynlig ville sagt at de ville dekket det, utenom forsikringen sin. Dvs. at de da skulle betalt et firma for å utbedre lakkskade. Montering av viskere ville de nok gjort selv.

Når du som privatperson bare ordner saken selv, sitter du vel egentlig også igjen uten noe bevis eller argumentasjon for at de skal dekke noe.

Om du ikke har fikset dette selv (som jeg egentlig tolker innlegget ditt som at du har gjort), så bør du altså ta kontakt med firmaet først.. Fortell at de har forvoldt skade på ditt kjøretøy, ved å feilmontere viskerene etter vindusskifte.

Om de da ikke ordner opp, er det muligens NAF du skal kotankte.. Men jeg tror egentlig du kunne kontaktet ditt forsikringsselskap også (du vet jo hvem som har forvoldt skade på din automobil).

Agrostar
18/07/10, 15:30
Har gjort det sjøl ja, da firmaet har ferie i 3 veker... Tok bilder av korleis viskarane stod før eg flytte på dei. Skjønnar at eg burde ha latt vere å gjort noko, men det er vel ein feil ifra begge partar. Eg retta feilen utan å kontakte dei, og dei har ikkje sjekka om viskarane stod rett. Eg stiller vel litt verre no :p

olavxxx
18/07/10, 15:33
Kan være du kan kreve å få penger tilbake for det du har betalt for jobben, men problemet er jo om dette er dekket av ditt forsikringsselskap fra før.

Agrostar
18/07/10, 15:33
Frontruta vart bytta på forsikring ja på grunn av at det var billigast.

Agrostar
11/08/10, 19:50
Skulle visst få 300kr svart for å ha justert viskarane, anna ville dei ikkje dekke :rolleyes: