PDA

Vis full versjon : CD veksler I bagasjerom S80 T6 Executive.



kko65
23/07/18, 16:55
Hei.
Har en S80 2001 som jeg ønsker å montere cd magasin i bagasjerommet på. Der er montert holder for magasin og strømkabel er lokalisert. Men er d din kabel med plugg lagt opp? Har tv i baksetet.. Så jeg må vel velge hva som skal kobles til bakpå spilleren?
På forhånd takk for innspill.

FroBe
23/07/18, 19:40
Monteringsinstruksjon for CD-skifter i din bil finner du her:
https://accessories.volvocars.com/InstallationInstruction/Document/VCC-161513-1/no-no/S80(-06)/2001/T6/Automatic/default/S80%20(-06)%202001

HU-systemet er bygget opp med seriekobling av lydkilder, så lenge de er ulike kan de kobles etter hverandre. Spilleren kjenner dem igjen og styrer dem slik at bare en om gangen kan gi lyd.

Selv har jeg både TV-tuner, Jukebox (20GB HDD-basert "CD-skifter"), RTI og en GROM AUX-adapter (for DAB-adapteren) koblet etter hverandre.
Jeg måtte installere ny firmware på GROM for å få den til å emulere satellittradio-modul, da jeg prøvde den som CD-skifter spilte den samtidig med Jukeboxen. Har ikke rørt kabelen som originalt går fra HU til TV-tuner i bagasjerommet, men koblet GROM mellom TV-tuner og Jukebox i bagasjerommet. For å høre på DAB-radio velger jeg nå SAT på HU, 10-CD for Jukeboxen, 6-CD for CD-spiller, Television for snø på skjermen...
(TV-tuneren er ubrukelig i Norge siden vi slo av de analoge sendingene i 2008, men jeg vurderer å koble meg inn på kretskortet for å bruke den sammen med en digital TV-dekoder eller ryggekamera.)