PDA

Vis full versjon : andre motorer i amazon?



skarderud
17/07/10, 22:17
hei.

lurte på om noen har oversikt om hva det går å få godkjent i amazon, og hva som kreves for å gå utafor det som er maks fra fabrikk?

har planer om amazon stv med matchende smw camingvogn fra 60-tallet.
vogna skal moderniseres med nytt tredalunderstell, og alt nytt fra innerst til ytterst. så da må amazonen jazzes opp litt også, så jeg ser for meg 240 hjuloppheng og 3.0 ltrs R6 fra 960 med m90, så bremser og motor holder koken med vogna på slep:) hele konseptet blir moderne retro, der det utvendig skal være nogenlunde "riktig", mens innvendig blir moderne og komfortabelt.
er møbelsnekker, så vogna blir vinterens prosjekt, så blir amazonen innhandla når jeg finner riktig objekt. alt skal jo være nytt og strøkent!
blir endel tre, samt blank lakk og innslag av hampcarbon fra et svensk firma som heter trifilon, samme som har levert carbonen til caresto/tuvessons heftige rodder. der har man jo drømmemålet:)

mvh eirik

Morten-st
17/07/10, 22:25
Mye mer skøy med en femmer under panseret på gammel amazon :)
Men selvfølgelig en sekser er ikke galt heller :p

skarderud
19/07/10, 22:02
nei, men mindre pes med 6er pga bunnpanna:)
noen som veit maks hk og nm i amazon?

volvobrage
20/07/10, 10:52
nei, men mindre pes med 6er pga bunnpanna:)
noen som veit maks hk og nm i amazon?

maks hk er 150 og maks nm er 200:(skikkeleg synd, for ein lt motor er innafor hk grensa men går over på nm grensa så ein får det ikkje godkjent i amazon

skarderud
20/07/10, 20:45
er nye(og enklere!) regler på gang fra årsskiftet, de vil at seriøse bygger skal bli enklere å få godkjent med forskjellige motorkonstellasjoner og endrede hjuloppheng og bremser!
en kompis av meg som bygger opp en -90 bmw 750 IL har jevnlig kontakt med avdelingen på risløkka, der sitter kompetansen på dette. de har finpussen på regelverket inne nå, og det ser svært lovende ut. veldig positivt for oss som faktisk vil bygge skikkelig og seriøst!

så er kanskje håp for oss som vil ha gammal bil med moderne motor og kjøregenskaper/bremser!

mvh eirik

T90
20/07/10, 20:55
Hvorfor ikke montere inn en Mer "tids riktig" motor inn?
Som B30 eller B36?

skarderud
20/07/10, 21:10
rett og slett fordi jeg vil ha en sterk, stabil bil med moderat bensinforbruk, og enklere med en skikkelig motor når man får en orginal motor med 204 hk for noen tusenlapper i sverige, istedet for å brenne masse penger på å trimme en motor med begrenset driftsikkerhet.

derfor!

skal bilen bli flittig brukt har jeg endel krav, samt at skal man dra med seg en matchende campingvogn, vil jeg ha skikkelige bremser og hjuloppheng, samt et normalt bensinforbruk og kjøremønster.

ralf2
23/08/10, 16:54
144hk 5er er det jo en her i landet som har godkjent i amazon.

Hvis ikke disse nye reglene skulle komme da. På høy tid at noe skjer:)

Forresten er ikke det ikke jobben med bunnpanna som er hodebryet i et slikt prosjekt. Det er en enkel sak som bare tar noen timer.

Men..6er er nice det og;)

r_sport
23/08/10, 17:03
Hjelper en kamerat med og montere 2000 mod s40 T4 motor og 960 automat kasse i en Amazon, Skal godkjennes med 1,6 liter sugemotor med påmontert turbo og effektmåling som forhåpentligvis vil gjøre det mulig og godkjenne bilen med hvitblokk og turbo.

Billig motor i innkjøp, 2000 mod motoren kan lett trimmes til 250 ++, gjerne mer også. Lett tilgang til deler osv.

Og veldig lett motor! Har ikke noe problem med og løfte en slik motor alene.

oar83
27/10/10, 22:49
Inspirasjons tråd...

http://www.mtracing.se/page1.php
T5R i amazon. Dog, meeget ombygd...

242
28/10/10, 20:38
Innspirasjonfilm, ifra landet der alt er mulight ;)

http://www.youtube.com/watch?v=d2-LUVC3v5Y

Oddwar
08/11/10, 17:36
naboen her holder på å sett i en b30 i sin amazon.. modifisert torbedovegg osv..

T90
08/11/10, 17:41
Gå førr 960 motor da?