PDA

Vis full versjon : Vakumpumpe D5



Hdmann
29/06/18, 11:28
Har ei vakumpumpa gir ca 550 mmHg . Hva er tilstrekkelig til motorfestene? Begge motorfestene er utette, men det er jo liten hjelp i å bytte de hvis vakumpumpa er dårlig.

Vatnehol
02/07/18, 23:44
Det er for lite, alle de jeg har sjekket lekker ikke før etter 500-600 mmhg vanligvis.
koster ikke mye på ebay for en som tar 1000

Hdmann
05/07/18, 09:11
Det er for lite, alle de jeg har sjekket lekker ikke før etter 500-600 mmhg vanligvis.
koster ikke mye på ebay for en som tar 1000

Ok. Dvs. at jeg må bytte vakumpumpe før det er noen vits i å bytte motorfester?
Hvor på Ebay har de vakumpumpe til D5? Det finnes ingen mulighet for å fikse pumpa?

Jimbojama
05/07/18, 14:44
Jeg oppfatter det som at dere snakket om to forskjellige ting her. TS snakker om vakuumpumpa montert i bilen, mens vatnehol snakker om verktøyet vakuumpumpe.. =p

Trydde forøvrig ikke det var no egen vakuumpumpe i bilen, men at motoren genererer et vakuum som man benytter seg av?

Hdmann
06/07/18, 08:36
Jeg oppfatter det som at dere snakket om to forskjellige ting her. TS snakker om vakuumpumpa montert i bilen, mens vatnehol snakker om verktøyet vakuumpumpe.. =p

Trydde forøvrig ikke det var no egen vakuumpumpe i bilen, men at motoren genererer et vakuum som man benytter seg av?

Verktøyet vakuumpumpe, har jeg ja.
Dieselbiler har egen vakuumpumpe. denne er vel drevet av kamaksel tenker jeg.
Motorfestene lekker, og det er ulyd i pumpa, noe som i og for seg ikke gjør noe, men den gir som sagt ikke mer enn ca. 550,
og da lurer jeg fortsatt på om den gir nok til å bare kjøpe nye motorfester..

Jimbojama
06/07/18, 12:52
Ok, men det du lurer på er hvor mye vakuum pumpa i bilen skal generere, mens vatnehol snakker om hvor mye vakuum verktøyet produserer og at en som vil gjøre jobben kan kjøpes på ebay. Tror jeg. =p

Hdmann
09/07/18, 19:39
Ok, men det du lurer på er hvor mye vakuum pumpa i bilen skal generere, mens vatnehol snakker om hvor mye vakuum verktøyet produserer og at en som vil gjøre jobben kan kjøpes på ebay. Tror jeg. =p

Ja sånn er det. Men er det npen som vet hvor mye pumpa skal gi, evt. om det er tikstrekkeøig med 550?%

Vatnehol
01/08/18, 20:15
det stemte som jimbojama sa, jeg snakket om verktøyet.
vet ikke helt sikkert hvor mye vakuum pumpa suger, men mer enn 0.5 bar og mindre ett 1 bar.