PDA

Vis full versjon : Har 0 gnist inn på førdeler.



ChrissTurbo745
17/06/18, 20:09
Hoy, har ikke gnist inn på førdeler ? noen så vet hva dette kan være ? har gnist fra coil om jeg setter i 1 plugg ledning å legger pluggen borti motor, men har ikke gnist om jeg setter i ledninga fra coil til førdeler ? har hadd ala samme problem før å de meste av tenningsdela er blid byttet :) altså plugger,rotor,fordelerlokk,pluggledninge å tenningsmodul. å da funket den helt fint i ei stund å her omdagen da jeg var ute å kjørte så stoppen den barre heilt ut av det blå å nektet å starte igjen :( så lurer på om det er noen så vet hva det kan være? for har prøvd alt jeg har fådd tips om att det kunne være ! å bynner å bli ganske tom for hva det kan være nå :( å hadde håpet på å slippe å sende den inn på volvo så dem kan prøve å finne ut hva det kan være. så håpa noen har tips til meg :D

Terje1
17/06/18, 20:16
Kjøpt tenningsdeler på biltema?

Firsttime
17/06/18, 21:17
Fordelerlokk???
Har dessverre ikke noe gode erfaringer med tenningsdeler fra BT selv (fjusk/lugging og stopp!) men her kan det jo også være mer, men om lokk fra BT gjenstår, prøv med et annet lokk....

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

ChrissTurbo745
17/06/18, 21:18
Kjøpt tenningsdeler på biltema?

førdelerlokk fra tema ja alt anna e volvo :)

ChrissTurbo745
17/06/18, 21:21
Fordelerlokk???
Har dessverre ikke noe gode erfaringer med tenningsdeler fra BT selv (fjusk/lugging og stopp!) men her kan det jo også være mer, men om lokk fra BT gjenstår, prøv med et annet lokk....

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

Har prøvd me førdelerlokke fra delebiln ¨volvodel å ikke tema¨ å de va ganske nytt :) å vart ikke noe forskjell :/ Venta nu på ny Rotor å Pluggledninge fra Volvo, skal ha det nu den 20 juni :) å om den ikke vil start da noen så kan ha nå førmeining ka de kan vær da ?

Firsttime
17/06/18, 21:22
Da er jeg enda tryggere.... Få prøvd med,et annet lokk. Tørk av med papir eller håndduk så det ikke ligger et "fettlag". Sjekk også rotor nøye!! Lykke til [emoji106]

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

ChrissTurbo745
17/06/18, 21:41
Da er jeg enda tryggere.... Få prøvd med,et annet lokk. Tørk av med papir eller håndduk så det ikke ligger et "fettlag". Sjekk også rotor nøye!! Lykke til [emoji106]

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

Ka Anna trur du att de kan vær om ingen ting hjelp med nytt lokk ? før har prøv div Tema dela å fådd lugging kun på pluggene å pluggledningen te tema. mange så si den der tenningsmoduln min er gåen ? men den er jo blid bytta den og ? å om den har vært gåen skulle jeg vell ikke hadd gnist i de hele å de store om æ sett i ei pluggledning i coiln ? før har gnist når det står 1 pluggledning i direkte å ikke via fordeler, å prøv æ å sett den i på nån å pluggan så står i så har den løst te å start men klar ikke heilt å start på en sylinder :P så eg lure veldig på ka de kan vær førnåkka ? før når æ va plaga me de tilire så stoppa den barre åsså starta den igjen etter ei stund men da gikk veldig ujevnt, å da va de pluggan så va probleme å alle 4 pluggan e ny å justert nu :)

ChrissTurbo745
17/06/18, 21:45
har tilogmed prøv å gjøre rent di lokkene jeg hadde liggende i bremserens, men ble ikke nå resultat utav det.

Firsttime
17/06/18, 21:47
At det ligger på treningssenteret er jo rimelig sikkert vil jeg mene...
Blir eliminasjonsmetoden kanskje... Et multimeter å måle motstand/gjennomgang er jo greit å ha.

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

ChrissTurbo745
17/06/18, 21:50
At det ligger på treningssenteret er jo rimelig sikkert vil jeg mene...
Blir eliminasjonsmetoden kanskje... Et multimeter å måle motstand/gjennomgang er jo greit å ha.

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

Kordan måler man evt det da ? har aldri målt noe sånt her før jeg. å har egentlig aldri vert plaget med dette heller før :cool:

Firsttime
17/06/18, 21:53
Å forklare det eksakt blir litt vanskelig her... Men å måle om det er lik motstand (ohm) gjennom ledninger osv... Er jo bare litt mer avansert en ei prøvelampe....

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

ChrissTurbo745
17/06/18, 21:58
Å forklare det eksakt blir litt vanskelig her... Men å måle om det er lik motstand (ohm) gjennom ledninger osv... Er jo bare litt mer avansert en ei prøvelampe....

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

Aha ^^ får prøv å spørre noen som har gjort det før om dem kan hjelpe meg og prøve og måle :D

Firsttime
17/06/18, 22:03
Gjør det før at det ligger på treningssenteret, det er nok rimelig sikkert..
Lykke til [emoji106]

Trond

Sent fra min HTC U11 plus via Tapatalk

ChrissTurbo745
17/06/18, 22:18
Ja får barre prøve meg fram :) får se hvordan den blir nu når jeg får delene fra volvo på onsdag :D

Terje1
18/06/18, 09:27
Var ute for det samme selv og der var synderen en helt ny rotor ifra biltema..
En bekjent (som ikke driver med volvo) var også ute for det samme..Coil ga gnist men ingrn gnist ut ifra fordelerlokk.
Og der var feilen......Kamrem som var av..Hehe

ChrissTurbo745
18/06/18, 10:00
Var ute for det samme selv og der var synderen en helt ny rotor ifra biltema..
En bekjent (som ikke driver med volvo) var også ute for det samme..Coil ga gnist men ingrn gnist ut ifra fordelerlokk.
Og der var feilen......Kamrem som var av..Hehe

har ikke rotot fra tema, å reg reima e på :)

ChrissTurbo745
20/06/18, 18:14
syndern va vist coil ledninga :rolleyes: men den går nu en så lenge ;)