PDA

Vis full versjon : V70 2005 AUTO opp på vindu gjør at den går til topp og går ned igjen av seg selv.



Polestarer
10/06/18, 20:57
Heia. Har en V70 2005 modell som vinduet på førerdøra går helt til topps når jeg trykker den på AUTO opp men treffer toppen og går ned igjen. Akkurat som om den får for stor belastning og snur.
Har prøvd å kjøre helt til bunns og holde den der i 15 sek og opp til topps og holde i 15 sek uten hell.
På passasjersiden går vinduet fint opp og alt fungerer. Når jeg kjører passasjersiden opp manuelt går den helt til topps og noen få millimeter ned igjen og liksom "setter seg". Det gjør den ikke på førersiden ved manuell betjening.
Takker for tips og hjelp :)

Erlend
10/06/18, 21:03
Heia. Har en V70 2005 modell som vinduet på førerdøra går helt til topps når jeg trykker den på AUTO opp men treffer toppen og går ned igjen. Akkurat som om den får for stor belastning og snur.
Har prøvd å kjøre helt til bunns og holde den der i 15 sek og opp til topps og holde i 15 sek uten hell.
På passasjersiden går vinduet fint opp og alt fungerer. Når jeg kjører passasjersiden opp manuelt går den helt til topps og noen få millimeter ned igjen og liksom "setter seg". Det gjør den ikke på førersiden ved manuell betjening.
Takker for tips og hjelp :)Jeg hadde samme på min 06 v70, bare på passasjersiden. Det ble iorden etter at bilen var på service, de oppdaterte programvaren på bilen bare sa de. Hos Volvo dette altså.



Sent fra min G8141 via Tapatalk

jiha1968
10/06/18, 22:00
Når man har forsikret seg om at vindumekanismen er ok, programmeres endestoppene med VIDA/DICE.
(det trengs altså ingen ny programvare til DDM/PDM, men en kalibrering)

Uten riktig "verktøy" til jobben kan man gjøre følgende:

1. Finn ut hvilken sikring som går til den aktuelle døren/vindusheisen. (gavl på dashbord, førerside)

2. Mens du kjører ruten nedover, tar du ut sikringen.

3. Slipp knappen...

4. Sett tilbake sikringen (DDM/PDM har nå mistet tellingen til/fra endestoppene)

5. Kjør ruten oppover og ikke slipp knappen før minst 5 sekund etter at ruten er oppe.

Nå har skal DDM/PDM ha lært seg sin nye endestopp.

(DDM = dørmodul førerside, PDM = dørmodul passasjerside)

Polestarer
12/06/18, 22:23
Fikk tak i diagnoseaparat på verksted og "initialiserte" vinduet når det var på topp og dette fikset problemet. Tror det med sikringa også hadde fungert da jeg i prinsipp gjorde det samme med diagnoseaparatet. Takker for svar :)