PDA

Vis full versjon : mister kjøleveske!



lyngen
06/01/10, 17:39
bilen min mister kjøleveske fra max til min på 2 måneder!
kan det være toppa på ekspangsjonstanken, får det er hele tiden undertrykk når jeg skrur av den.
har sjekket om eventuelle lekasjer men finner ingen, noen såm har forslag hvor det kan være lekasje? typiske plasser?

tror ikke det er topp-pakninga, var på service fra 4mnd siden å de fant ikke noe galt uten å ta en nermere undersøkelse.

jeg kjører i mye oppåverbakke, kan vesken koke når jeg parkerer å vesken i blokka koker opp å flyter over toppa i eks.taknen?

det er en 850 95mod. 10v.gått 270000km

Shaiko
06/01/10, 18:00
bilen min mister kjøleveske fra max til min på 2 måneder!
kan det være toppa på ekspangsjonstanken, får det er hele tiden undertrykk når jeg skrur av den.
har sjekket om eventuelle lekasjer men finner ingen, noen såm har forslag hvor det kan være lekasje? typiske plasser?

tror ikke det er topp-pakninga, var på service fra 4mnd siden å de fant ikke noe galt uten å ta en nermere undersøkelse.

jeg kjører i mye oppåverbakke, kan vesken koke når jeg parkerer å vesken i blokka koker opp å flyter over toppa i eks.taknen?

det er en 850 95mod. 10v.gått 270000km

Om det er tilfelle at det er undertrykk/vacuum i kjølevannet ditt så er lokket ditt defekt.

Og bilen vil koke på under 100 grader.

lyngen
06/01/10, 18:02
takker får svar, skal sjekke det i morgen ;)

Morgis
06/01/10, 18:08
lokk og varmeveksler er gjengangere

lyngen
13/01/10, 20:39
lokk og varmeveksler er gjengangere

takker får svar, skal bytte lokk strax nå å se da ;)