PDA

Vis full versjon : Vri mellomaksling på bilen



Jakke
06/06/18, 16:10
Jeg får ikke vridd mellomakslingen min, så jeg får ikke i resterende bolter. Det er jo høyre foran som driver vinkeldrevet, er det nok å bare jekke opp høyre foran for å få vridd? Jævlig irriterende rett før oppstart av bilen!

4x4vinge
06/06/18, 20:28
Du må ha hjulene foran i lufta før og snurre rundt. Vist ikke triller du biln fram og bak på hjul og inn med boltene

mrstfu
07/06/18, 11:27
Er ikke høyre drivaksel som driver mellomakselen, er et kraftuttak rundt høyre drivaksel ut fra girkassa. Av med brekk, sett bilen i fri/N og jekk opp på den ene siden, så begge hjula på den siden er i friluft. Funker fjell

Jakke
07/06/18, 15:46
Jekka opp så bare ene hjulet var i lufta, høyre foran, for å være sikker, gikk fint. Den sentreringshylsa inni er noe dritt å få pressa inni. Måtte ha ekstra lange bolter, skru alt sammen, så skru i de originale.

Christian
07/06/18, 17:58
Jekka opp så bare ene hjulet var i lufta, høyre foran, for å være sikker, gikk fint. Den sentreringshylsa inni er noe dritt å få pressa inni. Måtte ha ekstra lange bolter, skru alt sammen, så skru i de originale.

Vold er beste måten å ødelegge ting på.

Jakke
08/06/18, 16:46
Det skal presses sammen for å sentrere flensene helt for å unngå vibrasjoner. Det skal være trangt for å være sentrert. Sammenlikn med sentreringsring på felger, tidvis helvete å montere felgene på bilen når du bruker sentreringsringer.

Jakke
08/06/18, 16:48
Det var akkurat likt når jeg tok alt fra hverandre også. Skruene var ikke veldig hardt fast, men akslingen satt godt på hylsa. Det var ikke fysisk mulig å sette i de originale boltene i det hele tatt, vet ikke om det er et eget verktøy for å gjøre denne jobben.

Men jeg har testkjørt, firtrekk funker, ingen vibrasjoner.

Jeg har offisielt bygd om fra automat til manuell!

FroBe
08/06/18, 20:22
Har du mulighet til å lage en How-to for ombygging fra automat til manuell?
Trenger ikke være med bilder, men en opplisting over hva som trengs og tips hva man bør/ikke bør gjøre?

Jakke
11/06/18, 18:30
Lagde ny tråd

Jakke
11/06/18, 18:58
Lagde ny tråd.