Vis full versjon : Vri mellomaksling på bilen
Jeg får ikke vridd mellomakslingen min, så jeg får ikke i resterende bolter. Det er jo høyre foran som driver vinkeldrevet, er det nok å bare jekke opp høyre foran for å få vridd? Jævlig irriterende rett før oppstart av bilen!
Du må ha hjulene foran i lufta før og snurre rundt. Vist ikke triller du biln fram og bak på hjul og inn med boltene
Er ikke høyre drivaksel som driver mellomakselen, er et kraftuttak rundt høyre drivaksel ut fra girkassa. Av med brekk, sett bilen i fri/N og jekk opp på den ene siden, så begge hjula på den siden er i friluft. Funker fjell
Jekka opp så bare ene hjulet var i lufta, høyre foran, for å være sikker, gikk fint. Den sentreringshylsa inni er noe dritt å få pressa inni. Måtte ha ekstra lange bolter, skru alt sammen, så skru i de originale.
Jekka opp så bare ene hjulet var i lufta, høyre foran, for å være sikker, gikk fint. Den sentreringshylsa inni er noe dritt å få pressa inni. Måtte ha ekstra lange bolter, skru alt sammen, så skru i de originale.
Vold er beste måten å ødelegge ting på.
Det skal presses sammen for å sentrere flensene helt for å unngå vibrasjoner. Det skal være trangt for å være sentrert. Sammenlikn med sentreringsring på felger, tidvis helvete å montere felgene på bilen når du bruker sentreringsringer.
Det var akkurat likt når jeg tok alt fra hverandre også. Skruene var ikke veldig hardt fast, men akslingen satt godt på hylsa. Det var ikke fysisk mulig å sette i de originale boltene i det hele tatt, vet ikke om det er et eget verktøy for å gjøre denne jobben.
Men jeg har testkjørt, firtrekk funker, ingen vibrasjoner.
Jeg har offisielt bygd om fra automat til manuell!
Har du mulighet til å lage en How-to for ombygging fra automat til manuell?
Trenger ikke være med bilder, men en opplisting over hva som trengs og tips hva man bør/ikke bør gjøre?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.