PDA

Vis full versjon : elektrisk vannpumpe og servopumpe, samt korte inn styring



cossykiller
17/07/10, 12:15
er i tankene på å bygge grombil, en b230fk med 16v topp, datasprut ++ vil har rundt 500+- i motoren, har lyst og hive vekk det som har reimdrift utenom dynamo da selvfølgelig, lurte på hvordan ei elektrisk vannpumpe da vil være ? vil den fløde nok? er elektriske vannpumper holdbare? elektrisk servopumpe har jeg også sett på.
noen som har negative og positive innspill til dette?

På pedersen racing at de selger kort styring til 240 med servo, men den koster jo nesten 10000, det må være en enklere måte og gjøre det på? hvordan blir det eventuelt og kutte servo og kjøre uten ?

JEMracing
17/07/10, 12:27
er i tankene på å bygge grombil, en b230fk med 16v topp, datasprut ++ vil har rundt 500+- i motoren, har lyst og hive vekk det som har reimdrift utenom dynamo da selvfølgelig, lurte på hvordan ei elektrisk vannpumpe da vil være ? vil den fløde nok? er elektriske vannpumper holdbare? elektrisk servopumpe har jeg også sett på.
noen som har negative og positive innspill til dette?

På pedersen racing at de selger kort styring til 240 med servo, men den koster jo nesten 10000, det må være en enklere måte og gjøre det på? hvordan blir det eventuelt og kutte servo og kjøre uten ?

Vet man kan montere kortstyring på rattstanga. Mener det var 1:1,5 utveksling. Sjekk Bilsport 21 årgang 2008

jonass
19/07/10, 18:15
Vet man kan montere kortstyring på rattstanga. Mener det var 1:1,5 utveksling. Sjekk Bilsport 21 årgang 2008

Er flere som har slike her på forumet har jeg sett, Tc-racing, og Tvilsomracing mener jeg har slike.

Ang elektrisk servo pumpe så her vel volvo 440 diesel det tror jeg.
Elektriske vannpumper er jo også bra, da den kan kjøres slik at man får best mulig gjennom strømming uavhengig av turtall på motoren, pluss ved høye turtall så kan vanlig utveksling til vannpumpa få vannet til og skumme

-Shark-
19/07/10, 18:25
Jeg har en Elekrisk servopumpe liggende, som selges for slikk og ingenting eller bytte i noe annet. Da planen med elektrisk servopumpe ikke ble noe av.