PDA

Vis full versjon : EL problem!



sandal
04/06/18, 23:12
Plutselig Begyner spilleren å slå seg av, 3 sek etterpå Begyner kjørelysen å blinke, å merker ut som tenningen slår seg av å på,

Er helt lik som skjer når bilen e tom for strøm, lys blinket, relé klikker, og speedometer slår seg av å på...

Men motoren er i gang, den stopper ikkje, men om eg stopper bilen så starter den ikkje igjen før det har gått gjerne 1 min,

Det som skjer når eg prøver å starte motoren er samme syntom som det skulle være tomt for strøm


Har lest ut feilkoder men fant ingenting,

No står batteri på lading håper det ka hjelpe,

Noen andre som har hatt samme problem? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Erlend
05/06/18, 05:22
Jeg fikk noen rare lignende symptomer da hu-850n min tok kvelden i fjor. Har du fortsatt lyd i anlegget? Får du en smellelyd i høytaleren når det skjer?

Sent fra min G8141 via Tapatalk

sandal
05/06/18, 07:05
Har ettermontert 2 din spiller, men kan ikkje huske fått noke smell


Sent from my iPhone using Tapatalk

FroBe
05/06/18, 09:51
Det Erlend beskriver er loddefeil inne i den originale HU-850-spilleren. Da smeller og suser det i høyttalerne, men spilleren slår seg ikke av.

Jeg synes dine problemer høres ut som CEM-problemer, men jeg har ingen erfaring med dette.

Erlend
05/06/18, 09:55
Det Erlend beskriver er loddefeil inne i den originale HU-850-spilleren. Da smeller og suser det i høyttalerne, men spilleren slår seg ikke av.

Jeg synes dine problemer høres ut som CEM-problemer, men jeg har ingen erfaring med dette.Grunnen til at jeg nevnte det var fordi jeg fikk feilmelding på hovedlys og parklys, samt at spilleren slo seg av da det skjedde.

Jordfeil noe sted kanskje?

Sent fra min G8141 via Tapatalk

sandal
07/06/18, 21:52
Oppdatering :

Var ute å kjørte med bilen i dag,

Kjørte så slutter alt å virke, alt ble helt svart! Klikker bra i relé’ne og kjøre lysen blinket,

Men motoren går, får litt problem med ladetrykk,

Også stoppet motoren, og startet ikkje igjen..
Tok av batteri polene + og -

Då startet den igjen...

Noen som vet ka som er gale ??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Christian
07/06/18, 22:18
Sjekk om du har ladespenning inn på CEM.

sandal
07/06/18, 22:19
Sjekk om du har ladespenning inn på CEM.

Tips / triks til å gjøre det ?

Evt om det ikkje e strøm inn til den ka e gale då?


Sent from my iPhone using Tapatalk

4x4vinge
07/06/18, 22:27
Condens fukt i cem. Ta av plata foran frontrute og pusserarmer og cem ligger under et sort lokk førerside. Ta av pluggene og sjekk

sandal
07/06/18, 22:28
Condens fukt i cem. Ta av plata foran frontrute og pusserarmer og cem ligger under et sort lokk førerside. Ta av pluggene og sjekk

Takk takk, prøver ut det i morgen då [emoji2]

Har erfaring selv med deg ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

FroBe
08/06/18, 06:30
Det er kjent at CEM frem til 2005 har hatt noen problemer med overoppheting, mens CEM fra 2005-2006 har hatt problemer med fuktighet/vannlekkasjer via ledningsinntak. 2007 fikk redesignet deksel som stoppet lekkasjen.

Det som taler mot lekkasje er det fine sommerværet. Selv Bergen har vel hatt det tørt og fint, men om du har vasket bilen så kan det komme fuktighet.

sandal
08/06/18, 06:31
Okei,
Ja vært fint vær lenge, derfor har det vært en del vask av bil, også tok eg en sikkelig motorvask for ikkje lenge siden :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

sandal
09/06/18, 20:24
Problemet løst!! (Håper eg)

Det som eg gjor, var å ta pluss å minus I mot hverandre, Over natten,

Ta Jamaica olje nede med CEM og ladet batteriet,
Problemet er ikkje kommer tilbake endå, kjørt 13 mil uten noke feilslag :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

FroBe
09/06/18, 22:25
Hvis det regelmessig kommer fuktighet i CEM så kan alt virke fint når den er tørr, men hver gang det kommer fuktighet vil 12V spenningen sørge for å tære vekk litt av kobberledere (galvanisk korrosjon). Plutselig en dag kan det være tæret vekk nok kobber til at det ikke er forbindelse lenger.

Erlend
10/06/18, 06:08
Det er kjent at CEM frem til 2005 har hatt noen problemer med overoppheting, mens CEM fra 2005-2006 har hatt problemer med fuktighet/vannlekkasjer via ledningsinntak. 2007 fikk redesignet deksel som stoppet lekkasjen.

Det som taler mot lekkasje er det fine sommerværet. Selv Bergen har vel hatt det tørt og fint, men om du har vasket bilen så kan det komme fuktighet.Hvor er det cem ligger og vannet kan komme inn på 2006 modellen? Må ta en sjekk nå føler jeg, ble litt bekymret.

Sent fra min G8141 via Tapatalk

jiha1968
10/06/18, 07:33
CEM plassering og demontering: https://www.youtube.com/watch?v=U8UozG9qLvM

sandal
10/06/18, 09:59
Hvis det regelmessig kommer fuktighet i CEM så kan alt virke fint når den er tørr, men hver gang det kommer fuktighet vil 12V spenningen sørge for å tære vekk litt av kobberledere (galvanisk korrosjon). Plutselig en dag kan det være tæret vekk nok kobber til at det ikke er forbindelse lenger.

Dette skjedde no når det har vært fint vær her i Bergen, men kan tenke meg noke skjedde når eg hadde motorvasken


Sent from my iPhone using Tapatalk

OddB
10/06/18, 11:36
Har samme problem med min S80 -00 T5, vurderer og sende CEM til UK. Noen som har en enklere måte? Har sjekket jord og strøm til CEM.

OddB
21/06/18, 16:11
Problem løst for min del, det var el delen på tenningslåsen.

Jakke
21/06/18, 16:39
Siden tråden er her. CEM i 2003 ligger oppunder dashen, ja? Ikke som på 05-08 hvor den er under plata foran frontruta?

850GLTsilver
21/06/18, 21:40
Siden tråden er her. CEM i 2003 ligger oppunder dashen, ja? Ikke som på 05-08 hvor den er under plata foran frontruta?

Stemmer. Frem til 2004 var den opp under dash.


https://www.youtube.com/watch?v=lRdXsCdvhVg