PDA

Vis full versjon : volvo 945 med feilkoder



jallakongen
04/06/18, 13:33
Hei, har en volvo 945 med b230fx. bilen drar ikke etter 100kmt, etter 100kmt er den dau. trenger nedover bakke for å få fart og den klarer å holde farta du får den i helt til en bakke kommer så synker farta drastisk har måtte gå ned i 3 gir på e6 for å holde farta noen ganger.

bilen har nye plugger, kabler, rotor, fordeler, luftfilter, ny lambda sonde og renset map.

feilkodene tar litt tid føre dem kommer opp. og helt spørs fart jeg kjører i kjører jeg mellom 0-80 kmt så får jeg ikke feilkoder.

hull 2. 2-3-1, 2-2-1
hull 3. 1-2-5, 1-4-2, 4-1-5

volvo245gl
05/06/18, 17:27
hull 2. 2-3-1: Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at part load
2-2-1: Fuel trim (lambda control) too lean at part load

hull 3. 1-2-5: ABS error
1-4-2: Control module fault
4-1-5: Rear valve open/short

Sørg for å ha en lambda enten Bosch eller annen av god kvalitet. Biltema og andre billigmerker anbefales ikke.
Ellers ser det ut til at ABS ikke fungerer.

jallakongen
06/06/18, 12:21
lambdan er bytta med en orginal fra Bosch som jeg kjøpte fra bilxtra. eneste problemet med den var at ledningen var for kort å jeg måtte fjerne stripsa ledningen på torpedoveggen satt i og flytte den nedover. rart at abs fungerer men slår av feilkode i dashbordet etter 1 times kjøring på e6

volvo245gl
07/06/18, 19:03
lambdan er bytta med en orginal fra Bosch som jeg kjøpte fra bilxtra. eneste problemet med den var at ledningen var for kort å jeg måtte fjerne stripsa ledningen på torpedoveggen satt i og flytte den nedover. rart at abs fungerer men slår av feilkode i dashbordet etter 1 times kjøring på e6

Er du sikker på at du har fått rett lambda?
Fikk en med for kort ledning en gang, og da hadde de tatt en til en f motor når jeg skulle ha til fb motor.
Forskjellige hjerner krever forskjellige lambda.

ABS sier control module fault. Kan være en dårlig lodding i hjernen.
Har du mulighet til å bytteprøve er den god ide å teste.
Husk å koble fra batteriet, så hjernen blir nullstilt ved bytte.