PDA

Vis full versjon : Bytte av hjullager



FreddieAwD
02/06/18, 23:06
Hei
Er det vanskelig å bytte hjullager bak på en D5 AWD 2008 ? Skal bytte begge samtidig
For en som ikke er mekaniker :rolleyes:
Eller er det bare å sette det til ett bilverksted ?

Fredrik

4x4vinge
03/06/18, 08:15
Hvorfor ska du bytte begge lager. Det er meget skjelden at det er feil med hjullagrene bak på det karoseriet som kom l 2008. Disse bilene plages mye med ullyd fra lagrene i diffen

FreddieAwD
03/06/18, 13:51
Hei
Er fordi en bekjent av meg snakket om at det var ulyd i høyre bak,tenkte jeg bare å bytte begge..
Hvis det formodning sku være lagrene i diffen,er de vanskelig å bytte eller er det reint bytte av diff ?

Fredrik

4x4vinge
03/06/18, 14:07
Bare bytte lager. Land rover lagersats passer lig på ebay

FreddieAwD
03/06/18, 14:12
Bytte av hele diffen er vell steindyrt ?

FreddieAwD
05/06/18, 22:34
Noen som vet om hjullagerene fra Vparts.se er av god/grei kvalitet ? Ser de ligger på sånn ca 11-1200kr stk
Eller kan noen anbefale noen bra merker

Fredrik

FreddieAwD
17/07/18, 17:15
:-)

Fikk i dag konstatert det som jeg fryktet egentlig, har bytta hjullagerene..Men "hjullagerlyden var den samme som før bytte og etter bytte av lagrene :-(
Mekaniker mente han hørte en liten liten lyd fra diffen bak,men regnet med at det kunne ta lang tid før det skar seg...Men hjullagrene er iallefall nye da :-)

Noen som vet om verksted som selger overhalte differ og sånn..Dette er jo en AWD modell, så skulle ikke forundre meg om det er spesielle greier...
Tips mottas med stort smil :-)

Fredrik