PDA

Vis full versjon : B21A turbo fjusker og skyter! HJELP



peren89
17/07/10, 11:13
Har en B21A med sånn ettermontert Volvo R Sport turbokit. Den har jeg nå montert i en 340. Ble ferdig i går og var ute på test tur. Med når den får turbotrykk nykker den, fjusker og skyter liksom. Kan det ha noe og si med forgasseren? Har sjekket tenningen med tenningslampe og den er riktig. Kjører nå på 0,8 i ladetrykk. Noen her som har noe erfaring med disse motorene som kan ha hatt det samme problemet?

Nils Ole Dagsgard
2690 Skjåk
99501886

ArneR
17/07/10, 12:14
Hvilken farge er det på toppa på gasseren?

-Shark-
17/07/10, 13:45
Sikkert ikke riktig mengde luft til bensin.

peren89
18/07/10, 17:41
Er sort topp på forgasseren. erfaring med disse?

ArneR
18/07/10, 20:37
Da er det sannsynligvis en stromberg gasser og ikke en pierburg gasser ihvertfall, det er bra.. Disse skal gå an og bygge om til å passe til turbobruk (trykksette), men hvordan det sjekkes om det er gjort vet ikke jeg mye om..

peren89
18/07/10, 22:33
Ok :) Motoren har vært i bruk med samme turbosettet før så rart om ikke det er gjort..

RampagE
19/07/10, 00:00
Hvordan bensinpumpe bruker du? Bensinfilter?
Elektrisk med regulator tiltenkt forgasser, eller original mekanisk?
Om motor har stått en stund uten å bli brukt kan jo kanskje pumpa ha tatt kvelden..
(Om du har mekanisk med membran osv.)

Hvis bensinpumpa ikke gjør jobben sin så vil bensina bli trykt ned igjen i flottørhuset av ladetrykket.. Minns jeg rett skal det være 0,3 bar bensintrykk på denne typen forgasser installasjon..?! (Litt usikker, men det er hvertfall ikke langt fra sannheten)

I ditt tilfelle skal du ha 1,1 bar bensintrykk ved full gass / maks ladetrykk...

peren89
19/07/10, 16:00
Jeg bruker original mekanisk pumpe. Og bruker bensinfilter. Har prøvd og kjøre på chock også men ingen forsjell.

Berg Performance
24/07/10, 23:21
Har denne bensinpumpa inngang til turbotrykk ? Om ikke må du skaffe en R-Sport pumpe eller en Malpassi FKT1 bensintrykksregulator og en innsprøytningspumpe! =)

-Shark-
31/07/10, 21:29
Hvordan bensinpumpe bruker du? Bensinfilter?
Elektrisk med regulator tiltenkt forgasser, eller original mekanisk?
Om motor har stått en stund uten å bli brukt kan jo kanskje pumpa ha tatt kvelden..
(Om du har mekanisk med membran osv.)

Hvis bensinpumpa ikke gjør jobben sin så vil bensina bli trykt ned igjen i flottørhuset av ladetrykket.. Minns jeg rett skal det være 0,3 bar bensintrykk på denne typen forgasser installasjon..?! (Litt usikker, men det er hvertfall ikke langt fra sannheten)

I ditt tilfelle skal du ha 1,1 bar bensintrykk ved full gass / maks ladetrykk...

Jeg har med dobble gassere og en walbro pumpe med malpassi bensintrykkregulator, denne spytter 0.3- 0.4 bar bensin på tomgang, gasser jeg så flyr den opp til 0.6 maks. den har inngang med vacum.
Er dette riktig?
For jeg har problem med at den kan kutte i svinger og brågir gass og når turbotrykk kommer. Og ja jeg har full tank, så tror ikke bensinskvalp er problemet gitt.

Næssen
06/08/10, 15:56
Jeg hadde r-sport pumpe på min b230at motor, med samme forgasser som deg, og min fuska som faen, vis man dro på i lavt gir, men i 3 og 4 gir, gikk den som faen..