PDA

Vis full versjon : 2001 S60 frontlykter, orginal vs uroginal



64PV
25/05/18, 10:25
Plages med dugg i ene hovedlykta foran på bilen.
Regner med ny lykt er løsningen.
Det står Valeo på lyktene.
Noen som har erfaring med lyktene fra Skruvat? https://www.skruvat.no/Frontlykt-P12580.aspx
Er det Valeo som produserer disse?
De er jo betydelig rimeligere enn de som merkeverkstedet vil selge meg til den nette sum av 5000 kr pr stk.... :eek:

jiha1968
25/05/18, 23:49
De lyktene du linker til er dessverre ikke i Valeo-kvalitet, men sikkert greie nok til å passere en PKK.
Valeo halogenlykter ligger på 3 til 4000kr og gir som regel bedre og mer nøyaktig lysbilde.
Husk å montere skikkelige pærer, anbefaler "Philips Xtreme Vision 130%" eller "Osram Night Breaker Laser".

Økonomiversjonen blir vel å finne en enkelt ok brukt lykt på huggeriet med ca samme slitasje/km som dine egne.

Angående fuktproblemet vil jeg tro du finner et par forumtråder med alternative løsninger ett eller annet sted om du søker litt...

Hdmann
28/05/18, 10:57
Prøv å bore hull i dekslet som sitter bak lyspæra. Dette er nok den rimeligste løsningen du kan prøve. Dugging kan skyldes dårlig lufting. Funker det ikke,
så er det bare å tette igjen.

FroBe
28/05/18, 12:18
Selv har jeg mindre problemer med dugging etter å ha tatt vekk en av plastkoppene som gir tilgang til lyspærene.
Da puster lyktene bedre, og det er lett å sette på plastkoppene hvis man trenger dem igjen.
Bor på Vestlandet med mye regn, men kjører uten koppene på den ene bilen. De andre dugger ikke.

64PV
29/05/18, 20:04
Har tatt av plastkoppene for noen dager siden på den lykta som dugger.
Etter et par timer i sola er dugget borte. Hvis det forblir borte så blir nok dette løsningen framfor ny lykt.