Vis full versjon : 2001 S60 frontlykter, orginal vs uroginal
Plages med dugg i ene hovedlykta foran på bilen.
Regner med ny lykt er løsningen.
Det står Valeo på lyktene.
Noen som har erfaring med lyktene fra Skruvat? https://www.skruvat.no/Frontlykt-P12580.aspx
Er det Valeo som produserer disse?
De er jo betydelig rimeligere enn de som merkeverkstedet vil selge meg til den nette sum av 5000 kr pr stk.... :eek:
De lyktene du linker til er dessverre ikke i Valeo-kvalitet, men sikkert greie nok til å passere en PKK.
Valeo halogenlykter ligger på 3 til 4000kr og gir som regel bedre og mer nøyaktig lysbilde.
Husk å montere skikkelige pærer, anbefaler "Philips Xtreme Vision 130%" eller "Osram Night Breaker Laser".
Økonomiversjonen blir vel å finne en enkelt ok brukt lykt på huggeriet med ca samme slitasje/km som dine egne.
Angående fuktproblemet vil jeg tro du finner et par forumtråder med alternative løsninger ett eller annet sted om du søker litt...
Prøv å bore hull i dekslet som sitter bak lyspæra. Dette er nok den rimeligste løsningen du kan prøve. Dugging kan skyldes dårlig lufting. Funker det ikke,
så er det bare å tette igjen.
Selv har jeg mindre problemer med dugging etter å ha tatt vekk en av plastkoppene som gir tilgang til lyspærene.
Da puster lyktene bedre, og det er lett å sette på plastkoppene hvis man trenger dem igjen.
Bor på Vestlandet med mye regn, men kjører uten koppene på den ene bilen. De andre dugger ikke.
Har tatt av plastkoppene for noen dager siden på den lykta som dugger.
Etter et par timer i sola er dugget borte. Hvis det forblir borte så blir nok dette løsningen framfor ny lykt.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.