PDA

Vis full versjon : Senking av v60



Martin_hov_93
24/05/18, 06:05
Har nettopp senket min Volvo V60 og skal snart få den godkjent hos vegvesenet, men lurer på hva minste høyde under bilen kan være ? Har hørt 10 cm, men syntes dette høres mye ut, har også lest at det har blitt endret til 7 cm. Finner ingen lover eller regler som forklarer dette. Har også sendt e-post til vegvesenet, men de klarer da søren meg ikke å svare. Fint om noen har svarer for bilen skal til godkjenning neste uke.

mrstfu
24/05/18, 12:50
SVV har en jekk de ruller langs innsida av rullebaneløfteren, for å heve bilen og komme til merking på fjæra og lignende. Har du 10cm er du nok innafor, men det kan variere. Har også hørt forskjellige mål, uten å ha sett faktiske forskrifter på det. Det jeg vet er at tåkelys skal være minst 25cm over bakken på flat vei, som har bydd på problemer for enkelte. Om understellet ditt er TÜV-godkjent med tilhørende papirer, og du har ca 10cm fra bakke opp til laveste faste punkt (bolt, brakett, travers osv, plastikk teller ikke) går det nok bra. Husk at de vil ha papirer på firehjulsjustering og lysjustering.