PDA

Vis full versjon : Oljelekkasje xc90.



Trond.Miland
22/05/18, 20:45
Oppdaget for en liten tid tilbake at bilen hadde begynt å dryppe litt olje, og ganske snart ble litt til ganske mye.....
Leste litt rundt om symptomet, og det var jo ikke noe lystig lesing!

Idag ble det bekreftet, det drypper godt ut av "sladrehullet" mellom motor og gir.

Har allerede kjøpt både simring og blindplugg, og det er bare å gyve løs!

Noen som har gjort jobben før med å splitte motor og gir, og tatt ned girkassa?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trond.Miland
30/05/18, 20:53
Da er jobben unnagjort. Var MYE skruing for å få bytta deler som til sammen kosta i overkant av 300.-

Så fort girkassa var ute var det enkelt å se at det var denne berømte pluggen som sto feil. Den hadde snudd seg 90 grader, og det var da åpent hull inn i veivhuset.

Byttet simring på veiva og når alt var av, og i tillegg tok jeg multireima, siden tilkomsten til denne er enklest via innerskjermen.

Hadde på godt med avfetting og steamet undersiden av motor/gir, og etter noen få mil så set det ut som alt er tett, og bilen virker som den skal.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jan L
31/05/18, 05:53
Bra jobba, det er mye skruing på den jobben. Fikk gjort denne jobben på verksted, de beregnet 6 timer men brukte mer.
Kunne vært fint med en beskrivelse under "how to" sidene.

Trond.Miland
31/05/18, 10:14
Ja 6 timer hørtes snaut ut, selv med erfaring[emoji51] jeg har sikkert brukt 15-20 timer selv???? så litt mørkt på det ved et par anledninger, men det løste seg til slutt[emoji3]



Sent from my iPhone using Tapatalk

lars otto skiftesvik
31/05/18, 14:15
Ja 6 timer hørtes snaut ut, selv med erfaring[emoji51] jeg har sikkert brukt 15-20 timer selv???? så litt mørkt på det ved et par anledninger, men det løste seg til slutt[emoji3]



Sent from my iPhone using Tapatalk

Meget godt gjort. Dette hadde hadde ikke jeg turt å sette igang med.
Håper alt er ok etter jobben.

Trond.Miland
31/05/18, 21:57
Meget godt gjort. Dette hadde hadde ikke jeg turt å sette igang med.
Håper alt er ok etter jobben.

Det virker som om alt er som det skal. Ingen lekkasjer lenger heller [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk