PDA

Vis full versjon : v70n 2006 AWD vil ha senkefjærer men har four-c understell.



General7førr
14/05/18, 19:14
lurer på om det finns senkesett til four-c understell?

jiha1968
14/05/18, 22:45
Vil tro det skal fungere med V70R-fjærer, de gir vel 2-3cm senking i forhold til standard AWD (AWD er et par cm høyre enn en V70 FWD, og V70R er vel en knapp cm lavere enn FWD...)
Men jeg vil tro at de originale fjærene dine har satt seg såpass at den reelle senkingen blir noe mindre, om du ikke klarer å oppdrive noen pent brukte R-fjærer da.

Jakke
16/05/18, 17:29
Coilovers all the way tenker jeg. Dyrt, men holdbart og bedre, alle delene er lagd for hverandre, spesielt når det er 4C eller Nivomat. Men det er jo som sagt dyrt.

jiha1968
17/05/18, 00:09
Coilovers på bil med Four-C ===> Feilmelding hver gang du starter bilen...
Og holdbarheten på mange av coiloversettene er vel så som så i salte-norge?

4C demperne er geniale for hvermannsen, kan jo velge mellom rumperister og vannseng med bare et par trykk :-)

(4C ble utviklet sammen med Öhlins og Monroe så vidt jeg vet. Systemet er aktivt og henger sammen med både ABS/EBC, antiskrens og motorstyring)

FroBe
17/05/18, 13:31
4C var kjekkere og nyttigere enn jeg trodde de var på V70, jeg kjøpte jo den nye bilen hovedsakelig for å få AWD.

Istedenfor å senke bilen fysisk, er det ikke bedre å sette på styling som får den til å se lavere ut og med mindre avstand mellom dekk og skjermer?
Nå er jo jeg gammel og har ikke peiling på hvordan dagens rånebiler skal se ut.

mrstfu
17/05/18, 13:37
7098

JDM skjermbreddere er ikke noe alle synes er pent, men det blir ikke den klaringa uten senk uansett.

Jimbojama
17/05/18, 13:49
Kommer jo ann på hvor lavt du velger å montere bredderene det vel? Må jo ikke følge eksisterende hjulbue, sånn rent teknisk. =p

mrstfu
17/05/18, 13:51
Men da har du jo det herlige problemet at originalt understell og mindre hjulbuer i praksis fort betyr riv og røsk i fartsdumper:)

Jimbojama
17/05/18, 18:25
Joda, men det har man jo med senkesett og, sålenge man klistrer hjula oppi hjulbua på den måten der. Du gjør jo uansett bilen ubrukelig på norske veier.. Spør man meg da.. =p

mrstfu
17/05/18, 19:26
Joda, men det har man jo med senkesett og, sålenge man klistrer hjula oppi hjulbua på den måten der. Du gjør jo uansett bilen ubrukelig på norske veier.. Spør man meg da.. =p

Forskjellen ligger jo i vandringa på understellet. Om du har 10cm vandring oppover og 5cm klaring opp til bredderen, blir det kræsj - om du har 1cm klaring og pissestivt understell med 8mm vandring, får du ikke kræsj. Ubehagelig og grusomt, men ikke kræsj.

Var et ekstremt eksempel på at å redusere klaring uten understell som matcher fort bli dyrt.

Jakke
18/05/18, 16:04
Det er jo ingen som sier at du skal slamme bilen heller. Jeg skal ha coilovers, men jeg blir ikke å ha 1mm klaring, jeg vil ha stivheta OG lavere bil, uten å gjøre kompromisser med originale dempere og senkefjærer, eller omvendt.
Nå har jeg også Nivomat, så det er lastebil bak, skikkelig stuk.

Og selvsagt kjøreegenskaper. Hadde kjøreegenskapene på originale dempere og fjærer vært bra nok, så hadde ingen bytta heller ;) Selvfølgelig er et jo alt etter hva man vil med bilen og, jeg vil ha mer hester, jeg vil ha en morsom bil, da gjelder svingene minst like mye som rettstrekkene, spesielt her i nord hvor rettstrekkene er kortere enn svingene!