PDA

Vis full versjon : turbo tur?



kompi
16/07/10, 23:26
jeg lurer på et hull i blokka mi, har sett det på mange andre blokker også. blokka er altså b230 motoren er en f-motor.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1474.jpg
markert med rød ring rundt

går det ann å ta turbo tur herifra?
går det ann å sette oljetrykksmåler der?
hva går den egentlig til?
hva er egentlig hensikten med den?

takker for svar

-Shark-
16/07/10, 23:55
Turbo tur tar du fra Oljetrykksgiver rett under omtrent.

Tror den skruen er tappeskrue for kjølevæska på blokka,ikke sikker, men innbiller meg noe slikt.

Mr. Crepsley
17/07/10, 00:02
Tapping av kjølevæske er vel den nippelen som ser ut som en nippel for trykkluft?

Trooor man kan ta oljetur fra den der, om jeg ikke tar mye feil er det vel 1/4" gjenger der?

ArneR
17/07/10, 00:19
Er det din blokk det der eller? For der er jo alt klart.. :p

Sebbe
17/07/10, 03:25
jeg vil tro det hadde vært mer vanlig å ta olje derfra enn forran på blokka hvis det var til olje, men som arne sier så er det jo ikke noe problem hvis det er di blokk du har bilde av :p

ChrML
17/07/10, 05:23
Synes det ser ut som nippelen er midt i kjølekanalen rundt sylinderen jeg? Ville vel vært sikker på at det ikke er kjølevann som havner inn på turboen før jeg monterte :p.

http://img190.imageshack.us/img190/4103/257hyc5.jpg
F-motor sa du? Synes det ser ut som du har koblingen til original oljetrykk eller tar bildet feil?

Er mest vanlig å ta oljetur fra umbraco foran motor. Lett å komme til. 90 grader endekobling fra Tess passer fint der. Bare det at slangene må justeres først førl presset siden du sikkert skal ha 90 grader på turboen og.

Er også oljetur og kjølevann plugg inni clutsjhuset på disse motorene :p. Usikker på hva det eventuellt ble brukt til.

volvo242
17/07/10, 07:32
"Er også oljetur og kjølevann plugg inni clutsjhuset på disse motorene . Usikker på hva det eventuellt ble brukt til. "

Disse ble vel brukt under fabrikasjon av blokka, kanalen er borra igjenom dær å plugga i enden bak svinghjul!

lasse940
17/07/10, 07:46
den pluggen med rød ring rundt er til kjølevann så ikke bruk den du ;)

kompi
17/07/10, 10:25
er ikke min motor jeg har tatt bilde av, har lånt bilde av Anders- her på forumet. motoren er pelt ut fra en 760 tic. men er mye likt min f-motor. blir nok ikke å ta oljetur derifra nei, hvis det er til kjølekanalen.
takker for svar alle sammen

Anders-
17/07/10, 11:09
Dette er en K-Blokk :)

ChrML
18/07/10, 20:33
"Er også oljetur og kjølevann plugg inni clutsjhuset på disse motorene . Usikker på hva det eventuellt ble brukt til. "

Disse ble vel brukt under fabrikasjon av blokka, kanalen er borra igjenom dær å plugga i enden bak svinghjul!
Ah, det er logisk :).

A.Finstad
19/07/10, 21:51
Dette er en K-Blokk :)

ikke alle som veit at også blokka har et "navn" det er en K blokk så har den i hvertfall svak innmat(min hadde K blokk og det var en orginal 740TIC fra 86)

Anders-
19/07/10, 22:05
ikke alle som veit at også blokka har et "navn" det er en K blokk så har den i hvertfall svak innmat(min hadde K blokk og det var en orginal 740TIC fra 86)

At den har 9mm råder stemmer ja