PDA

Vis full versjon : Problemer med bakluke, V90



Holern
09/05/18, 07:08
Jeg har hatt trøbbel med bakluken på min V90, siden bilen var ny.

Problemet består i at fotbetjeningen av luken ikke alltid fungerer.
Når jeg betjener luken med foten hører jeg at den begynner prosessen med å åpne luken, men den bare rykker litt til og forblir stengt.
Dette skjer ikke hver gang, men ofte nok til at det er et irritasjonsmoment.
Alle andre åpnemuligheter fungerer som de skal.
Bilen har vært inne hos verkstedet, men de greide ikke å løse problemet. (Det ble justert litt på gummistopperne i luken). Mekanikeren fikk (heldigvis) se problemet da jeg leverte bilen.

Noen andre som har vært borti noe lignende?

Runet
10/05/18, 23:18
Ikke annet enn en at jeg har en 2018 XC90, og jeg har sikkert for små sko. Jeg gidder ikke bruke funksjonen mer fordi jeg er lei av å rote rundt under fangeren for å lete etter en sensor som ikke leser sko mindre enn str 40.... Mulig den ikke leser sko som er nypussa;)

Holern
11/05/18, 16:08
Ikke annet enn en at jeg har en 2018 XC90, og jeg har sikkert for små sko. Jeg gidder ikke bruke funksjonen mer fordi jeg er lei av å rote rundt under fangeren for å lete etter en sensor som ikke leser sko mindre enn str 40.... Mulig den ikke leser sko som er nypussa;)

He he...:D

Tror cluet er å bevege foten raskt inn og ut igjen...og sensoren sitter visstnok litt til venstre for midten (i hvertfall på V90).

Oddaa
13/05/18, 22:39
He he...:D

Tror cluet er å bevege foten raskt inn og ut igjen...og sensoren sitter visstnok litt til venstre for midten (i hvertfall på V90).

Funker 10 av 10 ganger hos meg, med skonummer 44. XC90, og sparker rett under p-sensor til venstre for midten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

VoƖvolog
15/05/18, 08:51
Et lett spark rett under sensoren til venstre for midten, med ekstra fokus på å trekke foten litt fortere tilbake enn ved et vanlig spark, funker knall for meg.

Skulle ønsket meg en innstilling om at bilen låste seg om man sparkelukket luka og bilen var skrudd av. Sånn det er nå, så må jeg enten fjernlåse bilen etter jeg har bært inn matposene, eller så må jeg ta ut matposene, sette de på bakken og trykke på lukk&lås knappe.

Holern
16/05/18, 08:16
Skulle ønsket meg en innstilling om at bilen låste seg om man sparkelukket luka og bilen var skrudd av. Sånn det er nå, så må jeg enten fjernlåse bilen etter jeg har bært inn matposene, eller så må jeg ta ut matposene, sette de på bakken og trykke på lukk&lås knappe.

Godt poeng

ragge1
17/05/18, 08:22
Skulle ønsket meg en innstilling om at bilen låste seg om man sparkelukket luka og bilen var skrudd av. Sånn det er nå, så må jeg enten fjernlåse bilen etter jeg har bært inn matposene, eller så må jeg ta ut matposene, sette de på bakken og trykke på lukk&lås knappe.
Du kan bruker VOC app å låse bilen så sliper går ut igen


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk