PDA

Vis full versjon : Tuning av xc70 2010



Kaimork
08/05/18, 22:03
Vurderer å tune min xc70 2010 automat. Ifølge leverandør vil da effekten gå fra 163hk/420nm til 240hk/490nm. Selv er jeg bekymret for girkasse osv. Leverandøren sier at de omprogrammerer også girkasse. Er dette trygt? Hadde vært kjekt med litt ekstra krefter i bilen men.

volvoRsport
09/05/18, 07:05
Polestar (Volvo) sin SW til denne motoren i kombinasjon med automat skal gi 225hk/460nm, og de har nok lagt seg godt innenfor hva girkassa tåler.

https://engineered.polestar.com/no/product/optimisation/xc70-24d-awd-automatic-2010

Per Turbo
09/05/18, 10:28
Bare bruk en seriøs aktør til slikt, er alt for mange som selger og laster inn billigsoftware fra folk som reiser rundt og tilbyr slikt og kostnadene blir enorme om noe går galt.
Kjenner en som driver seriøst firma og han forteller om mange som kommer til han med biler som er streiftunet som han kaller de.

Volvo sin egen koster kanskje litt mer, men den er sikker og trygg, samt at du har rettigheter også. Og det kan godkjennes i vognkort.

flobben
11/05/18, 17:44
Jeg brukte sedox-performance på min, så lenge det ikke er garanti på bilen ville jeg ikke ha kostet på meg polestar og heller brukt noe annet.
Ble vel 240hk og 500nm i teorien på min, går betydelig bedre en 163hk org (d4), og en del bedre en org xc60 d5 205hk.

Hugo
14/05/18, 09:17
Benytter selv BSR på min V70 2.4d 2008 mod med automatkasse, de er store på Volvo og kan anbefales.

Kaimork
15/05/18, 13:02
Takk for synspunkter. Kommer til å nytte RFS performance, som leverer produktene til tuningservice AS. Har fått et godt inntrykk på at de har kunnskap om det de driver med.

Per Turbo
15/05/18, 14:23
Takk for synspunkter. Kommer til å nytte RFS performance, som leverer produktene til tuningservice AS. Har fått et godt inntrykk på at de har kunnskap om det de driver med.

Kjenner de gutta godt via Gatebil, så ja de er ikke ferske i faget gitt [emoji6][emoji1362]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Griffin
16/05/18, 10:58
Noen som vet de ekstra kostneder å få det inn i vognkortet? (polestar)

Og er det typ bare en melding via nett eller må man in for kontroll og?

SagaPer
16/05/18, 11:08
Noen som vet de ekstra kostneder å få det inn i vognkortet? (polestar)

Og er det typ bare en melding via nett eller må man in for kontroll og?

Du må vise bilen hos en trafikkstasjon hos Statens Vegvesen. Dette kostet kr 570 i 2017 da jeg viste bilen. Du må altså få utført optimering hos Volvo-forhandler, få med deg dokumentasjon på utført endring fra forhandler, søke om endring av ytelse på Statens Vegvesen sin nettsider, vente på bekreftelse om at denne endringen ikke utløser avgifter, og deretter bestille time for visning hos trafikkstasjon. Det blir utstedt nytt vognkort som kommer i posten (oppdatert ytelse på motor).

Du finner mer info i denne posten og i andre poster i forumet: http://forum.vccn.no/showthread.php?74785-SagaPer-sin-nye-XC60-D4-AWD-R-Design-Limited-Ed-Polestar-er-n%C3%A5-p%C3%A5-veien-BILDER&p=1039668&viewfull=1#post1039668.

Vegard__
16/05/18, 14:47
Takk for synspunkter. Kommer til å nytte RFS performance, som leverer produktene til tuningservice AS. Har fått et godt inntrykk på at de har kunnskap om det de driver med.

Dette er gatebil/drift-folk med tilsynelatende fokus på dyno-tall... [emoji849]

Sikker på du skal ha de til å tune din dieselmotor?

Sier ikke at de gutta ikke har kompetanse, men jeg ville styrt unna og gått for en av de tre store; Rica, BSR eller Polestar.
De har utviklet egne map'er til Volvo sine motorer i mange mange år.

Er det en egen map de har?
Hvis ikke, hvem har skrevet map'en?

Eller er det en "chip"?