PDA

Vis full versjon : S60 eller s80?



Kuleberg
04/05/18, 05:59
Hvorfor bør jeg velge den ene forran den andre?

Daniel V
04/05/18, 16:35
Hvor godt er egentlig et eple?

Det spørs helt på bruken det. Bilene er bygget på samme plattform, så de er ikke såååå forskjellige. :)

Jeg har hatt to S80 og har nå en S60. 60en ser litt mer sportslig ut, og deler jo interiør med V70. Det samme med fronten bortsett fra fanger og grill.

S80en er betraktelig større, og har mye bedre baksetepass. Bagasjerommet er også større. Det er liksom mer en direktørsedan, så de har ofte veldig mye mer utstyr enn S60ene. Begge mine S80er har vært fullspekka.

Dog ser den jo litt snillere ut i fronten bla, og er litt mer gubbete originalt. Fordi Norge er et staskonsvognland, så er store sedaner ganske tungsolgte, så du får dem ganske billig. :)

Kuleberg
04/05/18, 18:35
Har en 04 v70 i dag. Ser at s60 ligger litt høyere i pris faktisk, så går nok for gubbebil, liker store gubbete biler.
Lurer på en s80 02mod til 35k med 260 på tellerverket. Var flushet girkasse senest i høst og fulgt service hele veien. Samme eier siden 2009. Noen skrammer her og der, men man må vel begrense seg til den prisen om man ikke er villig til å dra for langt